سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ |۲۸ صفر ۱۴۴۶ | Sep 3, 2024
کتاب «المهدویة عند اهل‌البیت(ع)»

حوزه/ به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، کتاب «المهدویة عند اهل‌البیت(ع)» به زبان اندونزیایی ترجمه و در کشور اندونزی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، کتاب «المهدویة عند اهل‌البیت(ع)» اثر عبدالکریم بهبهانی به زبان اندونزیایی ترجمه و در کشور اندونزی منتشر شد.

این اثر تحلیل و تفسیری از اندیشه مهدویت مطابق با دیدگاه اهل بیت(ع) است. به باور نگارنده مهدویتی که اهل بیت (ع) آن را معرفی و ترویج می‌کنند، کامل‌ترین تعبیر از اصل مهدویت است.

وی اختلاف اصلی و ریشه ای نگاه اهل بیت (ع) در مقایسه با مهدویتی که دیگر فرقه های اسلامی ارایه می‌دهند را ناشی از تفاوت اندیشه در عقیده امامت می‌داند. از نظر او ویژگی‌هایی از قبیل این که ولادت امام مهدی (عج) به صورت مخفیانه و سری صورت گرفته، در کودکی به مقام امامت رسیده و لازمه غیبتش عمر طولانی ایشان است؛ با ثبوت اصل امامت دوازده امام معصوم(ع) ثابت می گردد.

وی در این تحقیق ابتدا به مسأله مهدویت از نگاه اهل بیت(ع) توجه نموده و درصدد اثبات آن دیدگاه برآمده و سپس نتایج آن را بررسی و در ادامه، ارزش عقیدتی مفهوم مهدویت مترتب بر اندیشه اهل بیت(ع) را بازگو کرده است.

کتاب «المهدویة عند اهل‌البیت(ع)» از سوی عمار فوزی هریادی به زبان اندونزیایی ترجمه و در قطع رقعی منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha