پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 5, 2024
کد خبر: 1180655
۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵
پیش شماره ماهنامه امت

حوزه/ پیش‌شماره نخست ماهنامه اجتماعی- اقتصادی امت با مدیرمسئولی فاطمه قاسمی و سردبیری حجت‌الاسلام محمد جعفری منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «اُمت» تجلی‌بخش مفهوم اصیل مردم‌سالاری دینی در عصری است که تاریخ برای آیندگان از آن به‌عنوان مبادی شناختی اقامه جهانی حکومت عدل و دروازه ورود به آرمان‌شهر دینی (مدینه فاضله) در سایه خیمه‌گاه شریف ولایت مطلقه فقیه یاد خواهد کرد.

آنچه اُمت از آن به‌عنوان رسالت بنیادین خود یاد می‌کند؛ اقامه امر الهی (قیام اندیشه‌ دینی) بر دوش مردمی است که قرآن کریم از آنان به‌عنوان صالحان یاد کرده و آنان را وارثان زمین می‌داند.

اُمت خود را رسانه مهذب عصر اُمت ‌ امامت می‌داند و می‌خواهد به‌عنوان ابر دانشگاهی که رسالت ماهوی آن بازآرایی ساختارهای شکننده اقتصادی و معیشتی در پرتو کاشت شناختی اجتماعی است؛ بازآفرینی مجاری اندیشه دینی و احیای عناوین و مراجع شناختی اجتماعی را یک اصل و مبنای رسانه‌ای را رونمایی کند.

کاشت شناختی می‌تواند زمینه توسعه ویژه اقتصادی را برای جامعه مدنی فراهم و نقش نهادی در اقتصاد را کاهش دهد این در حالی است که بازشناسی مجاری و مرابطات جامعه ایمانی می‌تواند استحکام و مقاومت زیرساخت‌های بازآرایی شده را از سایه هفت‌سر اژدها مصون بدارد تا آنکه زمینه امن حضور قائم مهیا گردد.

در سرمقاله این شماره که به قلم بانوی طلبه، فاطمه قاسمی نگاشته شده، می‌خوانیم: «قرار است دوباره فرزندان حضرت آدم علیه‌السلام با هدایت آخرین موعود الهی با پی بردن به دشمنی ابلیس و کنار گذاشتن او برای همیشه از زندگی خود یک امت واحد شوند».

«وعده صادق و فصل جدید تاریخ در کتاب بشریت»، «نقش امی‌ترین انقلاب اسلامی معاصر در معماری نوین جهانی» و «جهاد، برافراشته‌ترین پرچم امت» از دیگر عناوین این ماهنامه است.

دریافت ماهنامه اُمت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha