چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ |۲۹ صفر ۱۴۴۶ | Sep 4, 2024
ملکی

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: برنامه ای که این حوزه تنظیم نموده و طلاب در قالب قرارگاه دهه آخر صفر به تلاش و ارائه خدمت به زائران مشغول هستند، از رسالت های اصیل حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، ضمن اشاره به فعالیت های قرارگاه دهه آخر صفر، گفت: برنامه ای که حوزه علمیه خراسان تنظیم نموده و طلاب در قالب قرارگاه دهه آخر صفر این روزها به تلاش و ارائه خدمت مشغول هستند، از رسالت های اصیل حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به اهمیت کار سازمانی، گروهی و بسیجی وار در نظام اسلامی، تصریح کرد: کار سازمانی، گروهی و بسیجی‌وار یکی از اصولی است که در نظام اسلامی، بر اساس آیه ۳۹ سوره احزاب «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا» مورد اهتمام می باشد و آن اینکه کسانی که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند، باید این را بدانند که خدا برای حساب به تنهایی کفایت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی ضمن طرح نکات مهم در تبلیغ، اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعات، کیفیت تبلیغات حوزوی است و باید مبلغان مردم را به سوی اصالت ها و واقعیت های دین سوق دهند. در حقیقت زائران و کسانی که با پای پیاده و به شوق زیارت حریم منور رضوی راهی می شوند، باید نسبت به اصول دین اهتمام ویژه ای داشته باشند و اینطور نباشد که کاهل به یکی از واجبات دین باشند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان پیشنهاد داد تا گروه های تبلیغی و مبلغان مستقر در مسیرهای زائران رضوی که این روزها در دهه پایانی صفر و در قرارگاه فعالیت دارند و احکام بیان نموده و مشاوره ارائه می دهند، مردم را به سمت واقعیت ها، اصول و حقائق دین سوق داده و تاکید به انجام واجبات و ترک محرمات داشته باشند و آنان را مطلع کنند که هدف از عزاداری و سوگواری، تقویت و احیای اصول مسلم دین است تا بتوان جامعه را با اصالت های دین آباد نمود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha