چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ |۲۹ صفر ۱۴۴۶ | Sep 4, 2024
حق پناه

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: کار مهمی که این روزها مبلغان و طلاب و همه گروه های تبلیغی جهادی در مسیرهای زائران رضوی برعهده دارند، خدمت رسانی فرهنگی در قرارگاه دهه آخر صفر است.

حجت الاسلام والمسلمین حق پناه، استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، ضمن اشاره به رسالت طلاب و مبلغان در ایام دهه آخر صفر، گفت: یکی از خدمات مهم و ارزشمند برای زائران دهه آخر صفر مباحث فرهنگی بوده و رسالت و مسئولیت طلاب و مبلغان نیز آن است که این خلأ را پرنموده و بتواند فرهنگ اهل بیت علیهم السلام را به همه مشتاقانی که از راه های دور و نزدیک، به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف می شوند، برساند.

وی با بیان این که این امر، عمل به دستورات امام رضا(ع) است که فرمود رحمت خداوند بر کسی که امر ما را احیا کند، تصریح کرد: فرهنگ و امر اهل بیت علیهم السلام، همان امر به معروف و نهی از منکر و دوری از بدی ها و زشتی هاست.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان ادامه داد: در همین راستا همانگونه که اهل بیت علیهم السلام، معارف را مشتاقانه به مشتاقان و ارادتمندان خود می رساندند، این روزها حوزه علمیه خراسان نیز مشتاقانه تلاش دارد معارف را به زائران با ارائه خدمات تبلیغی منتقل نماید و از این جهت، کار مهمی که مبلغان برعهده دارند، خدمت رسانی فرهنگی در قرارگاه دهه آخر صفر است.

حجت الاسلام والمسلمین حق پناه فعالیت های قرارگاهی حوزه علمیه خراسان در ایام دهه آخر صفر را ارزشمند توصیف و ابراز کرد: امیدواریم این خدمات سال به سال ارتقاء کمی و کیفی و توسعه پیدا کند.

وی مسئله دوم را خدمت رسانی های به زائران علی بن موسی الرضا(ع) از قبیل اسکان و تغذیه و ... دانست و ابراز کرد: این ماموریت را نیز طلاب حوزه علمیه خراسان به صورت خودجوش و داوطلبانه بر عهده گرفته اند و هر دو رسالت کار فرهنگی و خدمت رسانی به مردم را که به تاسی از فرهنگ اهل بیت و ائمه معصومین(ع) می باشد اجرا می نمایند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان ابراز امیدواری نمود تا مبلغان در راستای تحقق رسالت تبلیغی خود روز به روز توفیقات بیشتری پیدا کنند و با تمجید از همه دست اندرکاران قرارگاه دهه آخر صفر این حوزه، برای آنان آرزوی موفقیت نمود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha