چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ |۲۹ صفر ۱۴۴۶ | Sep 4, 2024
حجت الاسلام کشکولی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین کشکولی گفت: تحصیل رضایت الهی از کانال وجود امام رضا(ع) امکان پذیر است و وجود مقدس امام هشتم(ع) به عنوان ملاک تحصیل رضایت الهی در جامعه مطرح است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم کشکولی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، با اشاره به مراتب تحصیل رضای الهی و کسب این رضایت از مسیر وجود امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع)، اظهار داشت: مراتب نفس در قرآن کریم پنج مرتبه بوده که شامل نفس اماره، نفس لوامه، نفس مسوله، نفس ملهمه و نفس مطمئنه است و انسان آمده تا از نفس اماره خود شروع کند و به نفس مطمئنه دست یابد.

وی افزود: زمانی که انسان می‌خواهد این مسیر را به نفس مطمئنه ختم کند، ملاک این امر تحصیل رضایت خداوند است، به این معنا که هم انسان از خدا راضی باشد و هم خداوند از انسان راضی باشد، هم چنان که قرآن کریم نیز می‌فرماید" یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیة مرضیة ".

مدیر مدرسه علمیه اباصالح مهدی(عج) اصفهان، با بیان اینکه این تحصیل رضایت از کانال وجود امام رضا(ع) امکان پذیر است، گفت: حضرت رضا(ع) به عنوان ملاک تحصیل رضایت الهی در جامعه مطرح است و به همین دلیل پیامبر فرمودند: "مرقد حضرت رضا(ع) یک باب از باب‌ها و قطعه‌ای از قطعات بهشت است" و هم چنین فرمودند: "من دو نور چشم دارم، یکی نماز و دیگری حضرت زهرا(س) است، سپس فرمودند "نماز موجب تحصیل رضایت الهی می‌شود و رضایت حضرت زهرا(س) نیز مساوی با رضایت خدای متعال است".

وی اضافه کرد: اگر این سه نکته را کنار یکدیگر قرار دهیم، سه ضلعی ایجاد می‌شود که منتهی به رضایت حق تعالی شده و نقش امام هشتم(ع) در این زمینه برجسته است.

حجت الاسلام و المسلمین کشکولی ابراز کرد: هر فرد که امامت حضرت رضا(ع) را پذیرفته، شیعه دوازده امامی است، چرا که تا پیش از امام رضا(ع) در دین شعبه ایجاد شده بود اما پس از آن هیچ شعبه‌ای در شیعه وجود ندارد و همه شیعه دوازده امامی محسوب می‌شوند.

وی این مسئله را سبب تحصیل رضایت الهی دانست و اظهار کرد: شاخص این تحصیل رضایت نیز وجود مقدس حضرت رضا(ع) است و این مختصری از آن مفصلی است که همه ما باید درصدد تحقق آن باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha