چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ |۲۹ صفر ۱۴۴۶ | Sep 4, 2024
شهادت امام رضا علیه‌السلام

حوزه/ کارشناس مذهبی با بیان اینکه تبعیت از هوای نفس، انسان را مقابل امام قرار می‌دهد، گفت: تبعیت از هوای نفس باعث شد که به جای امامت، خلافت باب شود در صورتی که حاکمیت به اذن خدا و رسول او است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی حجت الاسلام هادی موحدزاده امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) در محل امامزادگان باقریه بیرجند، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام شبی که به معراج رفتند، دیدند برای جهنم هفت درب بود که بر روی درب پنجم نوشته شده، تبعیت هوای نفس نکنید، که هوای نفس با ایمان مخالف است.

وی افزود: طبق احادیث حضور جوانان و نوجوانان در آیین‌های مذهبی و مداومت به قرائت سوره‌هایی که با حام میم شروع می‌شود، درب‌های جهنم را به روی آنها می‌بندد.

این کارشناس مذهبی، به آثار و عواقب تبعیت از هوای نفس اشاره کرد و افزود: روایات بسیاری برای تبعیت نکردن از هوای نفس داریم و اگر کسی از هوای نفس تبعیت کند مخالف با اسلام، ایمان و قرآن و شریعت پیامبر(ص) است و در تاریخ اسلام و انبیاء نیز اگر نگاه کنیم چقدر انسان‌هایی که بخاطر تبعیت از هوای نفس سرنگون شدند.

حجت الاسلام موحدزاده، تصریح کرد: بَلعم باعورا عالم زمان حضرت موسی(ع) و برخوردار از آیت الهی بود که بر اثر پیروی از شیطان و هوای نفس به گمراهی و انحطاط گرایید.

وی با بیان اینکه تبعیت از هوای نفس عامل تقابل و مقاومت در برابر همه انبیا و ائمه اطهار(ع) است، ادامه داد: در حادثه کربلا خیلی‌ها به خاطر هوای نفس به میدان آمدند و روی امام حسین(ع) شمشیر کشیدند و حضرت را به شهادت رساندند.

این کارشناس مذهبی، با اشاره به اینکه تبعیت از هوای نفس یعنی خواسته‌های خودم را مقدم بر خواسته خدای متعال و ولی خدا قرار دهم، ابراز کرد: توجه به اعمال و رفتار و مطابقت آن با دستورات الهی نشان می‌دهد چه میزان انسان از هوای نفس تبعیت می‌کند.

حجت الاسلام موحدزاده عنوان کرد: همچنین تبعیت از هوای نفس باعث شد به جای امامت خلافت باب شود، در صورتی که حاکمیت به اذن خدا و رسول او است.

وی با بیان اینکه عبرتی که از دولت‌ها و قدرت‌ها داریم این است که ماندنی نیستند، اظهار کرد: مسئولیت‌ها امانتی در دست انسان است که اگر تبعیت از هوای نفس شود، این امانت باز پس گرفته می‌شود.

وی، گفت: شرط کشورداری در جمهوری اسلامی، هم قدم شدن با قانون و قرآن است و هر رئیس جمهوری چهار سال در کشور امانتدار است و تا زمانی می‌تواند قدرت داشته باشد که مطابق قانون و قرآن قدم بردارد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: زندگی ساده مقام معظم رهبری نشان می‌دهد مهمترین دغدغه ایشان، امور کشور است نه مسائل شخصی و روزمره چون اعتقاد دارند که مال دنیا از آن خدا است.

حجت الاسلام موحدزاده، تأکید کرد: خداوند وعده داده کسی که از هوای نفس تبعیت نکند، هیچگاه دغدغه دنیوی نخواهد داشت و صاحب مناعت طبع و افزایش رزق و روزی می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha