پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 5, 2024
برگزاری درس آداب و اخلاق طلبگی با حضور استاد سید کوهستانی در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع)

حوزه/ در راستای ارتقاء سطح علمی و اخلاقی طلاب، درس آداب و اخلاق طلبگی با تدریس حجت الاسلام کوهستانی در دور میثاق طلبگی شهریور ۱۴۰۳ در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان ایوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، در راستای ارتقاء سطح علمی و اخلاقی طلاب، درس آداب و اخلاق طلبگی با تدریس حجت الاسلام کوهستانی در دور میثاق طلبگی شهریور ۱۴۰۳ در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان ایوان برگزار شد.

این برنامه با هدف تقویت مبانی اخلاقی و تربیتی طلاب، به عنوان یکی از ارکان مهم در مسیر طلبگی، طراحی شده است.

در این جلسه که با حضور جمعی از طلاب و اساتید برگزار شد، حجت الاسلام کوهستانی به بررسی ابعاد مختلف آداب و اخلاق در زندگی طلبگی پرداختند.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع در شکل‌گیری شخصیت علمی و معنوی طلاب، بر لزوم رعایت اصول اخلاقی در تعاملات اجتماعی و علمی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام کوهستانی به چالش‌های موجود در مسیر طلبگی اشاره کرد و راهکارهایی برای مقابله با این چالش‌ها ارائه داد.

وی ابراز کرد: آداب و اخلاق نه تنها در محیط‌های علمی، بلکه در تمامی جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

در ادامه، طلاب حاضر در این درس با طرح سؤالات و مباحثه در مورد تجربیات خود، به تبادل نظر پرداختند که گفت‌وگوها به ایجاد فضایی صمیمی و همدلانه کمک کرد و طلاب را به تفکر عمیق‌تری در مورد نقش خود در جامعه و مسئولیت‌های طلبگی ترغیب نمود.

برگزاری این درس به عنوان یک فرصت ارزشمند برای طلاب، به منظور تقویت روحیه همکاری و همدلی در بین آنان و همچنین ارتقاء سطح علمی و اخلاقی در جامعه طلبگی، مورد استقبال قرار گرفت.

در پایان، حجت الاسلام کوهستانی با تشکر از حضور طلاب و ابراز امیدواری برای برگزاری جلسات مشابه در آینده، خاطرنشان کرد: با رعایت آداب و اخلاق، طلاب می‌توانند در مسیر علم و عمل به اهداف والای خود دست یابند و در خدمت به جامعه اسلامی موفق‌تر عمل کنند.

وی تصریح کرد: این برنامه نشان‌دهنده عزم و اراده مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) در تربیت طلابی با اخلاق و دانش است که می‌توانند در آینده به عنوان الگوهای مؤثر در جامعه اسلامی عمل کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha