سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ |۲۸ صفر ۱۴۴۶ | Sep 3, 2024
هاجر

حوزه/ مدیرعامل مرکز نشر هاجر نتایج فراخوان ارسال داستان کودک و نوجوان به این مرکز را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، احمد شایان فر در جمع خبرنگاران عنوان کرد: نتایج فراخوان ارسال داستان کودک و نوجوان پس از بررسی اعلام شد.

وی افزود: واحد کودک و نوجوان مرکز نشر هاجر با هدف شناسایی نویسندگان توانمند و تولید آثار مناسب و مطلوب برای کودکان و نوجوانان اقدام به انتشار فراخوان نمود.

مدیرعامل مرکز نشر هاجر ادامه داد: فراخوان ارسال داستان کودک و نوجوان در خرداد ماه ۱۴۰۳ با سه محور اصلی «خانواده، حجاب و عفاف و دخترانگی» منتشر شد که هر محور شامل چهار موضوع فرعی قرار گرفت.

وی گفت: علاقه‌مندان در موضوعات محور خانواده نظیر خانواده و حل مسئله، سبک زندگی خانواده مسلمان، مهارت های اخلاقی در خانواده (احترام، مسئولیت پذیری، فداکاری و ...) و موضوعات محور حجاب و عفاف نظیر حیا و حجاب برای دختران و پسران، فلسفه حجاب، حجاب و فعالیت اجتماعی، حیا و جامعه سازی، جلوه حیا و حجاب در زندگی معصومین (علیهم السلام) و بزرگان و... و موضوعات محور دخترانگی نظیر سن تکلیف و مسائل مربوط به آن، دختران و تکنولوژی، دختران و مسئولیت اجتماعی و... . آثار خود را ارسال کردند و مهلت ارسال داستان کودک و نوجوان که بنا بر خبر فراخوان مورخ پانزده مردادماه به اتمام می رسید به علت استقبال مخاطبین تا مورخ بیست مردادماه تمدید شد.

وی اظهار کرد: در این فراخوان ٨٩ نفر شرکت کردند که مجموع آثار دریافتی ١٨۴ اثر در قالب های داستان کودک، شعر، رمان نوجوان و کتاب آموزشی بود و گروه ارزیابی آثار که متشکل از نویسندگان و کارشناسان ادبیات کودک و نوجوان بوده اند با برگزاری جلسات ارزیابی دقیق و موشکافانه، با توجه به شاخصه هایی چون «تطابق موضوع اثر با موضوعات مندرج در پوستر فراخوان و اولویتهای موضوعی مرکز نشر هاجر»، «قوت ادبی اثر» و «تناسب با گروه سنی مخاطب» به نقد و بررسی آثار رسیده در دبیرخانه پرداختند.

شایان فر بیان کرد: سمیه سبزهای، فرشته ابراهیمی نیا، زهرا اخلاقی، زهره رجب زاده، مریم صفدری، سارا شجاعی، زهرا اصفهانی، ورمزیار، معصومه ربیعی، عطیه کاوه، شیرین میرزایی، نیلوفر یوسف زاده، مهدیه معین الدینی به مرحله بعدی راه یافتند و برای گفت‌وگو و راهنمایی های لازم برای مرحله بعدی با آنان تماس گرفته می‌شود.

وی افزود: مرکز نشر هاجر پس از اتمام فراخوان همچنان فعالانه آماده دریافت آثار نویسندگان و فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان است و علاقه مندان می توانند آثار خود را برای مرکز نشر هاجر از طریق شماره تماس ٠٩٩۶۶١۵۵١٩۴ در ایتا، سایت مرکز نشر هاجر در قسمت نشریار به نشانی https://hajarpub.ir/nashryar و ایمیل مرکز نشر هاجر به نشانی hajarkoodak@gmail.com ارسال کنند.

مدیرعامل مرکز نشر هاجر در پایان اظهار کرد: به امید اینکه بتوانیم در مسیر چاپ و نشر ارزش های دینی و انسانی برای آینده سازان و کودکان و نوجوانان قدمی برداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha