پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 5, 2024
کد خبر: 1180978
۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
بقیع

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید محبوب مهدی نجفی، مدیریت سازمان نهضت بقیع، به همه جهان اسلام شهادت مظلومانه حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام را تسلیت گفت و تصریح نمود: همان گونه که امام حسین علیه السلام وارث انبیا است، امام حسن علیه السلام نیز وارث پیامبران است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»؛ همایش مهم بین المللی از طرف سازمان بقیع شیکاگوی آمریکا از طریق زوم به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام به ریاست حجت الاسلام سید مهدی نجفی برگزار شد که در آن علمایی از کشورهای گوناگون شرکت کردند و به بیان مظلومیت امام حسن علیه السلام و بقیع پرداختند.

مدیر سازمان نهضت بقیع، حجت الاسلام مهدی نجفی در سخنرانی افتتاحیه خود به همه جهان اسلام به مناسبت شهادت مظلومانه حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیت گفت و اظهار کرد : همان گونه که امام حسین علیه السلام وارث انبیا است، امام حسن علیه السلام نیز وارث پیامبران است. الحمد لله، برخی از شبکه های تلویزیونی در مسئله نهضت بقیع خیلی فعال هستند، به همین خاطر نهضت بقیع امروزه در تک تک خانه ها رسیده است.یکی از دلایل حمایت از نهضت بقیع در کل جهان همین کنفرانس است که به طور مستمر برگزار میشود.

حجت الاسلام سید کلب عباس رضوی از آمریکا گفت: که این وظیفه ماست که راجع به این موضوع صدای خود را همیشه بلند کنیم و هشتک جنت البقیع را بزنیم، در آن وقت برای حل این موضوع نتیجه بهتری خواهیم داشت.

حجت الاسلام قاری احمد حسن از شهر امروه هند گفت: قرآن از همه مسلمانان خواسته است که اهل بیت علهیم السلام را دوست داشته باشند. این یک واقعیتی است که وقتی که آنها را دوست بداری قبورشان را هم دوست خواهی داشت. این چگونه انصافی است که اهل بیت پیامبر قبل از شهادت با سوزاندن درهایشان مورد آزار قرار گرفتند و بعد از شهادت با تخریب قبورشان آنها را مورد اذیت قرار گرفتند.

حجت الاسلام سید زمان جعفر نجفی نماینده آیت الله شیخ بشیر نجفی از نجف اشرف گفت: نهضت بازسازی جنت البقیع نباید از نگاه شیعه و یا سنی دید. زیرا صدای نهضت بازسازی جنت البقیع حق اهل بیت است و این مسئله ای است که مربوط به همه مسلمانان است نه فقط شیعه. همه مسلمانان بر این باورند که ده هزار صحابی رسول (ص) در جنت البقیع مدفون هستند، بنابر این، این نهضت تنها مربوط به شیعیان نیست.

حجت الاسلام اسلم رضوی از شهر پونا گفت: تا زمانی که زیارتگاهی زیبا در جنت البقیع ساخته نشود این نهضت ادامه خواهد داشت. در سال 61 هجری صدای امام حسین علیه السلام برای یاری بلند شده بود و امروز این صدا از بقیع می آید که چه کسانی برای نهضت بازسازی جنت البقیع از خانه ها بیرون می آیند.

حجت الاسلام سید ذوالفقار مهدی، امام جمعه بمبئی گفت: در حال حاضر میلیون ها زائر در حرم امام حسین علیه السلام در کربلا حضور دارند، ولی قبر امام حسن علیه السلام خالی است. با چشمانی اشکبار می گوییم که امام حسن علیه السلام قبل از شهادت نیز مظلوم بود و بعد از شهادت هم مظلوم است ما باید صدا را بلند کنیم تا این صدا به گوش آل سعود برسد.

در آخر این همایش حجت الاسلام علی عباس وفا، مسئول شبکه ایس این این از همه علمای که در این همایش شرکت کردند تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha