پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 5, 2024
نشریه کاوش 5

حوزه/ پنجمین شماره از نشریه کاوش، تحلیلی بر وقایع و پاسخگویی به شبهات تاریخی به‌صورت ویژه‌نامه‌ای پیرامون امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پنجمین شماره از نشریه کاوش، تحلیلی بر وقایع و پاسخگویی به شبهات تاریخی به‌صورت ویژه‌نامه‌ای پیرامون امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، این نشریه حاصل برنامه کارشناسی دکتر محمد رضا جباری و دکتر جواد سلیمانی امیری است که در شبکه جهانی ولایت اجرا شده و توسط مدیریت علمی پژوهشی موسسه جهانی ولایت تدوین گردیده است.

صلح امام حسن (علیه‌السلام) با معاویه، یکی از پیچیده‌ترین و حساس‌ترین تصمیمات در تاریخ صدر اسلام به شمار می‌آید. این اقدام شجاعانه، علی‌رغم چالش‌ها و انتقادات فراوان، نقش بسزایی در حفظ انسجام و بقای امت اسلامی ایفا کرد. این نشریه که در دو فصل تنظیم شده است، تلاش دارد تا به بررسی و تحلیل علمی این واقعه تاریخی بپردازد.

فصل نخست به تحلیل این صلح‌نامه مهم اختصاص یافته و نشان می‌دهد که این تصمیم، تجلی بارزی از تدبیر، حکمت و دوراندیشی امام حسن (علیه‌السلام) در جهت جلوگیری از خونریزی و حفظ جان مسلمانان بوده است.

فصل دوم به بررسی شبهات رسانه‌های معاند که علیه امام حسن (علیه‌السلام) و درباره صلح ایشان با معاویه مطرح شده، پرداخته است. در این بخش، علاوه بر پاسخگویی مستند و علمی به این شبهات، تحلیل‌هایی دقیق و جامع از ابعاد مختلف این واقعه ارائه شده است.

برای دانلود این نشریه اینجا را کلیک نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha