پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 5, 2024
شهید افچنگی

حوزه/ رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: شهید افچنگی پاسدار حریم ولایت و الگویی بی‌بدیل برای نسل جوان در دفاع از آرمان‌های انقلاب بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمد بهمن رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش در آستانه سالگرد شهادت روحانی محمد افچنگی، ضمن دیدار با خانواده این شهید بزرگوار، با بیان اینکه یادآوری رشادت‌ها و ایثارگری‌ های شهید افچنگی ما را به سوی ارزش‌های اصیل انسانی و الهی فرا می‌خواند، اظهار داشت: شهید افچنگی، روحانی شجاع و فداکاری بود که با نثار جان خود، حریم ولایت و انقلاب اسلامی را استوارتر ساخت.

وی افزود: شهدا با الهام از آموزه‌های دینی و انقلابی، در برابر دشمنان قسم خورده نظام ایستادگی کرده‌اند و با خون پاک خود، درخت تنومند انقلاب را آبیاری نمودند.

حجت الاسلام بهمن، با تأکید بر اینکه شهدا مایه افتخار و عزت ملت ایران هستند، تصریح کرد: شهدا با نثار جان خود و از خود گذشتگی، امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند و ما وظیفه داریم که یاد و خاطره آنها را همیشه زنده نگه داریم.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش، با اشاره به اینکه شهید افچنگی با اخلاص و ایثار، نام خود را در تاریخ این مرز و بوم جاودانه کرد و الگوی ماندگار برای نسل‌های آینده شد، خاطرنشان کرد: رشادت‌های شهید روحانی افچنگی، نشان از عشق و تعهد عمیق این شهید بزرگوار به وطن و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

حجت الاسلام محمد عدیده رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق نیز در ادامه به بیان ویژگی‌های شهید افچنگی پرداخت و گفت: شهید محمد افچنگی نماد شجاعت، عشق به وطن و وفاداری بود که یاد و نام این شهید عزیز همواره در دل ملت ایران زنده خواهد ماند و الهام بخش حرکت‌های بزرگ و ماندگار خواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه ما است که راه شهدا را ادامه دهیم و با پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، به آرمان‌های بلند آنان جامعه عمل بپوشانیم.

در ادامه این مراسم با اهدای لوح تقدیر، هدایا و شاخه گل از خانواده معزز شهید محمد افچنگی تجلیل به عمل آمد.

در پایان خانواده شهید روحانی افچنگی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم، بر ادامه راه شهدا و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی تأکید کردند.

حجت الاسلام افشنگی تنها شهید روحانی حادثه تروریستی اهواز

شهید حجت الاسلام محمد افشنگی(افچنگی) رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند جنوب غرب بود که در حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز که منجر به شهادت ۲۵ نفر از شهروندان خوزستانی شد به مقام رفیع شهادت رسید، وی فرزند اسماعیل افچنگی متولد ۱۳۵۶ در شهر سبزوار است که در مقطع دیپلم وارد حوزه علمیه مشهد می‌شود و در مدارس علمیه حجتیه اصفهانی‌ها در مشهد، مدرسه علمیه امام صادق(ع) مشهد و آیت الله خوئی تحصیلات حوزوی خود را از سطح مقدمات تا پایه ۱۰ ادامه داد.

شهید حجت الاسلام افچنگی در سه سال قبل پرونده تحصیلی حوزوی خود را به دفتر فضلاء و روحانیون حوزه علمیه اصفهان انتقال داد و در دروس خارج فقه حوزه اصفهان شرکت می‌کرد.

براساس اذعان شهید و ثبت در پرونده تحصیلی آن شهید در امر تألیف کتب و جزوه‌های آموزشی معرفتی فعال بوده و در باب اصلاح الگوی مصرف، روش‌های کاربردی امر به معروف، روش‌های جذب جوانان به نماز، انواری از معارف قرآن از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۱ کتب و تالیفاتی داشته است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha