جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
8

حوزه/ حجت الاسلام کتابچی اعتماد به نسخه‌های بیگانگان را از دیگر موانع پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: کسانی که به نسخه‌های دشمنان بیشتر اعتماد دارند، مانع پیشرفت کشور خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان؛ حجت الاسلام محمدحسین کتابچی درخطبه‌های این هفته نمازجمعه قمصر، ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول اظهار داشت: نعمت دو ماه محرم و صفر را که دائم در خانه امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) بودیم از دست ندهیم.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه خیلی‌ها به حرمت امام حسین(ع) مرتکب گناه نمی‌شوند در این ایام، گفت: باید مراقب بود دوباره به روزهای قبل از ماه محرم که گاهی اوقات مرتکب گناه می‌شدند، بازنگردند.

حجت الاسلام کتابچی، افزود: اگر تاریخ این کشور را ورق بزنیم در همین شهریور جنایات زیادی را توسط آمریکا و دولت پهلوی در کشور می‌بینیم.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه مواظب باشیم افراد انقلابی را از خودمان ناامید نکنیم، گفت: باید مواظب باشیم وفاقی که مقام معظم رهبری به وجود آورده‌اند و به آن تأکید دارند، از دست نرود.

حجت الاسلام کتابچی، غفلت از دشمن و اعتماد به آن را مهمترین مانع پیشرفت کشور دانست و ابراز کرد: اگر خطوط و مرز خودمان با دشمن را مشخص نکنیم، قطعا ضربه خواهیم خورد، پس نباید اجازه داد این خطوط قرمز کمرنگ شود و قضیه برجام و عبرت‌های آن فراموش شود.

وی تصریح کرد: دنیازدگی و اشرافی‌گری در بین مسئولین و مردم، کم‌کاری و کم‌انگیزگی مسئولین اجرایی و عدم مبارزه جدی با فساد از موانع پیشرفت و قدرت کشور است که باید بیش از پیش مراقب آن بود.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه باید از جنایات استکبار جهانی درس بگیریم، خاطرنشان کرد: مردم، مسئولین و برنامه‌ریزان کشور هیچگاه نباید از دشمن ظالم غافل شوند، بلکه در مقابل این دشمن غدار باید قوی بود.

حجت الاسلام کتابچی، با بیان اینکه باید در سیاست، فرهنگ و جمعیت قوی شویم، ابراز کرد: امروز خانواده‌های ما از نظر فرزند آوری ضعیف هستند، در چند سال آینده اگر پدر و مادری بیمار شوند فرزندان توانایی نگهداری از پدر و مادر را ندارند، چون اکثرا یک یا دو بچه دارند.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه هشدار کمی جمعیت را باید جدی بگیریم، تأکید کرد: فردا بسیاری از مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز علمی ما تبدیل به خانه‌های سالمندان و مراکز نگهداری از پیرمردها و پیرزن‌هایی می‌شود که جوانان امروز هستند، چون فرزندی ندارند که بتواند از پدر و مادر نگهداری کند.

حجت الاسلام کتابچی ابراز کرد: هر اختلاف درونی، ما را از رسیدن به قله‌های قدرت باز می‌دارد، بنابراین باید با حفظ وحدت و یکپارچگی در کنار هم این کشور را قوی‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه رای یکپارچه و همدلانه مجلس به کابینه چهاردهم، فرصت ارزشمندی را در اختیار دولت قرار داده است، گفت: رئیس جمهور باید با استفاده از این فرصت مشکلات مردم را حل کند.

امام جمعه قمصر، یادآور شد: سستی ایمان انقلابی در میان برخی مسئولان و دستگاه‌ها، سبب آسیب‌های جدی به دولت اسلامی است، این نظام به برکت انقلاب اسلامی عزت گرفته و پایه و اساس آن باور و ایمان قوی به مبانی اصیل اسلام و آرمان‌های امام راحل(ره) است.

وی تصریح کرد: کشورمان دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های جغرافیایی، اقلیمی، نیروی انسانی، منابع زیرزمینی و امکانات روی زمین است، اما عدم باورهای برخی مسئولان، مانع پیشرفت کشور است.

حجت الاسلام کتابچی، ابراز کرد: امروز برخی توقعاتی که مردم ما در زمینه‌های اقتصاد و اشتغال و معیشت دارند، توقعات بی‌جایی نیست چرا که این ظرفیت‌ها را می‌بینند.

وی اعتماد به نسخه‌های بیگانگان را از دیگر موانع پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: کسانی که به نسخه‌های دشمنان بیشتر اعتماد دارند، مانع پیشرفت کشور خواهند بود.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه رئیس جمهور مراقب اطرافیان خود باشد، ابراز کرد: یکی از ادعاهای زمان انتخابات، پایبندی به قانون و اسناد بالا دستی بود، ما هم شما را آدم خوبی می‌دانیم اما براساس قوانین کشور در بکار گیری افراد دو تابعیتی در دولت مراقب باشید.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha