جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
رونمایی از مستند شهید پرواز

حوزه/ در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد فیلم مستند روحانی شهید حجت الاسلام خیرالله پرواز در یاسوج رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، سرهنگ مهدی حیدری، معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، در مراسم رونمایی از مستند روحانی شهید حجت الاسلام خیرالله پرواز گفت: با توجه به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد ساخت مستند شهید پرواز به گروه تلویزیونی سپاه فتح وابسته به معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح واگذار شد.

سرهنگ مهدی حیدری، افزود: مستند روحانی شهید حجت الاسلام خیرالله پرواز توسط گروه تلویزیونی سپاه فتح به مدت زمان ۴۰ دقیقه تولید شده است و زندگی این روحانی برجسته را از زبان همسر شهید، دوستان دوران تحصیل و اهالی زادگاهش روستای «دِه گِرو» روایت می‌کند.

روحانی شهید حجت الاسلام خیرالله پرواز سال ۱۳۴۵ در روستای "دِه گِرو" از توابع بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد دیده به جهان گشود و ششم اسفند ۱۳۶۵ در عملیات پیروزمندانه والفجر ۹ محور غرب به شهادت رسید.

مسئول ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: به مناسبت برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان حدود ۳۰ مستند از شهدای استان تاکنون تولید شده است.

سرهنگ وحید مثنوی افزود: همچنین در این راستا بیش از ۲۰ قطعه سرود جمع خوانی و ۱۰ اثر تک خوانی از خوانندگان حوزه موسیقی استان، ۲۵۰ دقیقه انیمیشن( پویانمایی) ، ۳۵ قطعه نماهنگ و ۱۰۰ مورد نمایشگاه دیجیتال تهیه و تولید شده است.

وی از آماده سازی مقدمات ساخت فیلم سینمایی شهید هدایت الله طیب خبر داد و بیان کرد: فراخوان چندین نمایشگاه عکس و تولید پادکست و کتاب صوتی از دیگر برنامه های هنری تولید شده در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha