پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 5, 2024
کد خبر: 1181031
۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
تقدیر از موکب داران

حوزه/ در آخرین جلسه ستاد دهه آخر صفر از موکب‌داران غیر مقیم در دهه آخر صفر در مشهد تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد مقدس در آخرین جلسه ستاد دهه آخر صفر که به‌منظور تقدیر از موکب‌داران برگزار شد اظهار کرد: ما مسئول خدمت رسانی هستیم در حالی‌که ما مجاور و خادمیم اما شما زائر و خادم هستید که این ارزشمندتر است.

وی گفت: همکاران ما در شهرداری نیز در ایام اربعین، در نجف خدمت‌رسانی داشتند؛ به گونه ای که چهره نجف و عراق تغییر کرد و ما خادم زائران پیاده بودیم و این خدمت‌رسانی از اربعین حسینی آغاز و تا دهه پایانی صفر خدمات نیروهای شهرداری ادامه داشت.

وی ادامه داد: فعالیت ۲۴ ساعته همکاران ما در بخش‌های مختلف شهرداری مشهد نه بر اساس تکلیف بلکه براساس عشق به اهل بیت خدمت رسان بودند.

قلندر با اشاره به برخی مسائل در میزبانی از زائرین رضوی در این ایام یادآور شد: مدیریت واحد شهری نداریم که برخی کاستی‌ها و نقص‌ها در مدیریت این ایام به این دلیل اتفاق افتاده است.

شهردار مشهد افزود: مدیریت هفت میلیون زائر و بیش از سه میلیون مجاور از برکت حضور ثامن الحجج(ع) است و هیچ کمبودی در این ایام نداشتیم.

ثواب زیارت در مشهد با ثواب زیارت حج مقایسه شده است

حجت الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد هم در این جلسه گفت: مشهد در روایت ها ثواب زیارتش با حج مقایسه می‌شود. رسول گرامی اسلام از دو نفر به عنوان پاره تن خود یاد کرده است. یکی حضرت فاطمه سلام الله علیها و یکی امام رضا علیه السلام بودند که این اهمیت زیارت آن امام را نشان می‌دهد.

وی افزود: دست شمایی که به شهر خودتان شهر امام رضا(ع) آمدید و خدمت کردید می‌بوسم. شمایی که از خدمت دیگری به نام اربعین وارد شهر امام مهربانی شدید؛ با آن همه خستگی، قابل تقدیر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد تصریح کرد: از شهردار مشهد و اعضای شورای شهر مشهد به دلیل اینکه بسترسازی لازم را برای خدمت به زائران حضرت رضا انجام داد تشکر و قدردانی می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha