چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 11, 2024
کد خبر: 1182371
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
اربعین

حوزه/ طی آئین «شکر خدمت» که امروز با حضور شهردار تهران برگزار شد، از خادمان اربعین در شهرداری تهران تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آئین «شکر خدمت» امروز ۲۱ شهریورماه به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پس از خدمت‌رسانی ستاد اربعین حسینی شهرداری به زوار طریق‌الحسین(ع)، برگزار شد.

این مراسم با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران؛ محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری؛ مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران و جمعی از نمایندگان اعتاب مقدسه در برج میلاد برگزار شد.

محمدامین توکلی‌زاده، رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران طی سخنانی گفت: امسال چهارمین سالی است که با طرح اذن خدمت از حرم سیدالکریم اجازه می‌گیریم تا زیرپای زائران را جارو کنیم. آیین شکر خدمت را برگزار می‌کنیم تا از سیدالشهدا(ع) تشکر کنیم و دعا کنیم این خدمت تداوم داشته باشد و این خادمی برای ما باقی بماند.

توکلی‌زاده ادامه داد: خدا را شکر که امسال هم توانستیم گرد هم بیاییم و به مکتب سیدالشهدا خدمت کنیم، خدمتی که امروز به معنای مبارزه با صهیونیسم است و توانستیم با شعار «کربلا؛ طریق‌القدس» بزرگترین اجتماع علیه صهیونیسم را تشکیل دهیم‌. نمی‌توان گفت پیرو امام حسین(ع) هستیم اما در مقابل صهیونیسم سکوت می‌کنیم؛ خدا را شکر که ما سکوت نکردیم و کنار ظالمان قرار نگرفتیم. اصل این جلسه گرفتن اذن خدمت برای سال آینده است و امیدواریم همه کنار هم در اربعین سال آینده خدمت کنیم.

در ادامه این مراسم مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، از همه محبان امام حسین(ع) که در ایران و عراق به زائران خدمت کرده‌اند تشکر کرد و گفت: گفت: اگرچه محرم و اربعین گذشت، اما یاد امام حسین(ع) ربیع را هم زیباتر می‌کند.

وی ادامه داد: اصل فلسفه بزرگداشت عاشورا، اربعین و یاد امام حسین(ع)، استمرار راه ایشان است و راه حسین(ع) یعنی در برابر ظلم ایستادن و همه چیز را فدا کردن. اگر مظلومان را یاری کنیم، آنگاه است که می‌توانیم بگوییم حسین(ع) را یاری کرده‌ایم و امروز بزرگترین جنایت، جنایات اسرائیل است. فلسفه بزرگداشت یاد امام حسین(ع) این است که در هر زمانی مقابل ظالم بایستیم. امیدوارم خداوند این توفیق را به همه مسلمانان بدهد و همه یاد بگیرند چگونه راه حسین(ع) را ادامه دهند.

سپس علیرضا زاکانی، شهردار تهران از تک تک فعالان مراسم اربعین حسینی تشکر کرد و گفت: اربعین علاوه بر اینکه تجلی وحدت اسلامی است و دلدادگان و آزادگان جهان نیز توجهشان به این مراسم است‌، یک مانور قدرت و عظمت جهان اسلام است. اربعین این زمینه را فراهم می‌کند که هم خودمان را بسازیم و هم زمینه ظهور را فراهم کنیم. امروز در آستانه آغاز امامت امام زمان(عج) هستیم و گرد هم آمدیم تا از خادمان این مسیر تشکر کنیم و برای کار و سفر بعدی مهیا شویم. لذا زحمت متصدیان این امر در جهت دریافت نظرات و دریافت نقاط قوت و ضعف آن و تقویت نقاط قوت برای سال آینده است.

در بخش پایانی مراسم نیز از جمع دیگری از خادمان اربعین تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha