پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 5, 2024
دهه پایانی ماه صفر

حوزه/ سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) آخرین آمار تشرف زائرین پیاده و خدمات ارائه شده به آنها در دهه آخر صفر امسال را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حسین رضایی در خصوص آخرین آمار زائرین پیاده در دهه آخر صفر امسال اظهار کرد: در روزهای پایانی صفر ۱۴۰۳، حدود ۷ میلیون نفر به مشهد مشرف شدند که تا پایان روز چهارشنبه (۱۴ شهریور )، ۴۵۱ هزار و ۴۵۳ نفر به صورت پیاده وارد مشهد شدند.

وی ادامه داد: ۵۷ درصد زائرین پیاده امسال مرد و بقیه زن بودند. مسن‌ترین زائر فردی هشتادوپنج‌ساله از شهرستان مراغه بود و کوچک‌ترین زائر نوزادی یک‌ساله از سبزوار بود که همراه پدرومادرش در پیاده‌روی زیارت شرکت کرده بود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) افزود: جمعیت خدمتگزار از ۲۰ تیر ۱۴۰۳ فعالیت دهه پایانی صفر را در ۱۴ حوزه خدمت‌رسانی تعریف کردند و با شروع ثبت‌نام، ابلاغ ۲۵ هزار خدمه برای خدمت‌رسانی در تمامی حوزه‌های خدمتی صادر شد.

وی بیان کرد: در حوزه اسکان برای زائرانی که پیش‌بینی اسکان نداشتند، در ۳۰۰ محل اسکان ۸۰ هزار و ۸۰۳ زائر با همکاری ادارات آموزش‌وپرورش، مساجد، منازل، هیئت‌های مذهبی جوادالائمه(ع)، ورزش و جوانان و حج و زیارت اسکان داده شده و سه روز از خدمات رفاهی درمانی و اسکان رایگان برخوردار شدند.

رضایی عنوان کرد: در حوزه خدمات جاده‌ای در تمامی محورهای منتهی به مشهد ۳۶۷ ایستگاه حضور داشتند که با جمع خدمات استان‌های مجاور ۵۶۷ ایستگاه فعال برپا شد. بزرگ‌ترین آن‌ها ایستگاه جوادالائمه(ع) و رباط خاکستری در محور نیشابور، علی زینل و مکتب آل محمد در محور قوچان و شاهچراغ شیراز و کوچکترین توسط یک خانواده روستایی در مسیر فریمان دایر بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی در مسیر، هلال احمر، معاونت دارو و درمان دانشگاه، بیمارستان‌های خیریه و امور درمان جمعیت در حوزه دارو با بیش از یک میلیارد هزینه دارویی در خدمت زائران بودند. در حوزه فرهنگی نیز اعزام ۴۰۰ مبلغ و مبلغه به محل‌های اسکان و ایستگاه‌های صلواتی و همراهی بیش از ۳۰۰ روحانی در کاروان‌ها از جلوه‌های ویژه خدمات فرهنگی است.

رضایی اضافه کرد: در حوزه مشارک‌های مردمی بیش از ۱۱۰۰ خیر با صرف هزینه چند ۱۰ میلیارد تومانی در حوزه خدمات رفاهی و اسکان جاده‌ای کمک کردند. در حوزه اعزام برای زائران که پیش‌بینی بلیت نداشتند با همکاری اتوبوس‌رانی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۵ دستگاه پایانه و اعزام ۳ هزار نفر با قطار هماهنگ شد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: همکاری بخش‌های حاکمیتی با مشارکت ستاد مرکزی سفر، استانداری، فرمانداری مشهد و سایر فرمانداران استان، پلیس راهور و ناجا و پلیس راه، آتش‌نشانی، میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و راه و شهرسازی همکاری داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی خوب و شایسته‌ای توسط خبرگزاری‌های کشور، استان و پایگاه‌های خبری و سایت‌های مجازی انجام شد. امیدوارم همه خدمات خادمان مورد توجه ولی‌نعمت ما حضرت رضا(ع) قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha