یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
ارگ سمنان

حوزه/ سفیر کشور چین در ایران از ظرفیت‌های گردشگری سمنان و گرمسار در حوزه جاده ابریشم بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، زونگ پی وو در سفر به استان سمنان ضمن بازدید از کاروانسرای شاه عباسی شهر ایوانکی و مسیر سنگ فرش جاده ابریشم اظهار داشت: مناسبات حوزه گردشگری استان سمنان و چین به دلیل ارتباطات ریلی، فرودگاهی و نزدیکی به پایتخت قابل توسعه است.

وی همچنین در بازدید از ارگ تاریخی سمنان اظهار امیدواری کرد، برگزاری کنفرانس بین‌المللی «گردشگری سمنان، راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها» فرصت توسعه همکاری‌های تجاری ایران و چین را فراهم کند.

استان سمنان با داشتن ۶۰۰ کیلومتر جاده ابریشم یکی از طولانی‌ترین مسیرهای این جاده را در خود جای داده است و به همین دلیل سمنان به‌ عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران عضو اتحادیه بین‌المللی شهرهای جاده ابریشم شد.

۵۸ شهر جهان که مسیر جاده ابریشم از آن‌ها عبور کرده در اتحادیه بین‌المللی شهرهای جاده ابریشم عضو هستند که یکی از این ۵۸ شهر، شهر سمنان است.

نشان دادن چهره اصلی ایران‌زمین به جهانیان، اقتباس از ظرفیت‌های دیگر کشورهای عضو این اتحادیه در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی برای توسعه گردشگری ایران از اهدافی است که با عضویت در این اتحادیه بین‌المللی دنبال می شود.

«نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سمنان، راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها» قرار است شانزدهم و هفدهم آبان امسال در سمنان برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha