شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
1

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از جمله مهم ترین الزامات توسعه صنعت گردشگری در کشور، تقویت زیرساخت های این بخش است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، سید رضا صالحی امیری طی سخنانی در مراسم "رویداد نود سالگی شهرداری تنکابن" با بیان این که شهر تنکابن را با هویت تاریخی و فرهنگی آن می‌شناسیم، ابراز داشت: حقیقتاً این شهر و این دیار می‌تواند الگوی توسعه برای کشور باشد، کما این که از جمله اهداف برگزاری رویداد نود سالگی نیز همین مساله بوده است.

وی با اشاره به این که باید این واقعیت را بپذیریم تا کنون نتوانستیم آنطور که باید این دیار را معرفی کنیم، افزود: ایرانی حق دارد احساس غرور کند زیرا تبار و نسل و داشته‌های ایرانی در دنیا کم نظیر است.

وی همچنین یادآور شد: تاکنون ۳۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی و میراثی را در کشور ثبت کردیم اما این سرزمین یک میلیون اثر را در درون خود جای داده است.

صالحی امیری ادامه داد: هرجای این سرزمین حفاری شود، تکه‌ای از تاریخ و باستان پدیدار می‌شود و نمونه آن، وقتی وقتی در رامسر حفاری شد، یک نماد جدید برای کشورمان و منطقه مان پدیدار شد.

وی با بیان اینکه مازندران همه جذابیت‌ها را یک جا در دل خود دارد، اظهار داشت: گردشگری بستری برای معرفی این فرهنگ و این تمدن است که در این خصوص و برای توسعه صنعت گردشگری نیاز به تقویت زیرساخت های این بخش داریم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری همچنین از افزایش میزان تعهد وزارت میراث فرهنگی در سرمایه گذاری گردشگری از ۲۲۴ میلیون یورو به ۵۰۰ میلیون یورو خبر داد و گفت: امید با اشتغال و توسعه و توجه به زیرساخت‌ها، کار اقتصادی و تلاش برای توسعه شکل می‌گیرد و ما در حال باز کردن مسیر صنایع دستی بوده و صادرات صنایع دستی را باید گسترش بدهیم و این نیازمند بستر سازی و سرمایه گذاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha