یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
نشست خبری مازندران

حوزه/ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۸۲ شهید غریب در اسارت مازندران شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، سعید کهن سال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران در نشست خبری اجلاسیه شهدای غریب در اسارت استان مازندران، اظهار کرد: آزادگان ما دارای تشکل منسجم در جهت رفع نیازهای معنوی هستند.

وی هدف از برگزاری این نشست را تشریح برنامه‌های اولین کنگره شهدای غریب در اسارت عنوان و تصریح کرد: شهدای آزاده غریب در اسارت ما کارهایی کردند که عموما از افراد عادی سر نمی‌زند، رابطه این شهدا با خالقشان رابطه‌ای بود که من و شما نمی‌دانیم.

کهن سال خاطرنشان کرد: شناسایی تعداد ۸۲ شهید در اسارت انجام و علت شهادتشان در خاطرات همرزمانشان به‌صورت جز به جز آمده است.

وی با اشاره به انجام کیفی‌سازی تصاویر شهدا و اهدای آن در قالب تابلو فرش به خانواده‌های غریب در اسارت، گفت: بحث ساخت و تولید سرود مختص این کنگره و شهدای آزاد استان نیز انجام شد.

این مسئول در ادامه از اجرای تئاتر صحنه‌ای در راستای برگزاری کنگره شهدا خبر داد و بیان کرد: شهدای دفاع مقدس شاید مختص به حضور در جبهه‌های جنگ نباشد بلکه در مکان‌های مختلف به اشکال متفاوت به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: ما هفت پیش‌کنگره برای اجلاسیه نهایی در هشتم مهر ماه برای ۶هزار فرزند شهدا به همراه مادرشان در دست برگزاری داریم، امشب پنجمین اجلاسیه یا پیش‌کنگره را در ساری خواهیم داشت.

کهن سال اعلام کرد: شهید علی احمدی شهید گمنام آرمیده در مزار شهدای بخش دودانگه ساری احراز هویت شد و در کنگره شهدا میزبان خانواده شهید که پدر و مادرش در قید حیات هستند از استان کرمان خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران گفت: اجلاسیه شهدای غریب در اسارت مازندران بزودی در استان برگزار خواهد شد، در این اجلاسیه همچنین از تمبر شهدای غریب در اسارت رونمایی می‌شود.

در پایان این نشست خبری از پوستر اجلاسیه شهدای غریب در اسارت رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha