سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
1

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم تلاش به منظور افزایش راه‌های ارتباطی بین مردم و دبیرخانه حقوق شهروندی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، طی سخنانی در نشست هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کرمان بر افزایش راه‌های ارتباطی بین مردم و دبیرخانه حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: مسئولان عالی قضائی استان کرمان به صورت ویژه شکایات و گزارشات نقض حقوق شهروندی در استان را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: بایستی سازمان بازرسی استان به مسئولیت‌ها و وظایف دستگاه‌های اجرایی در این حوزه ورود نماید و سازمان قضائی نیروهای مسلح کرمان نیز نظارت‌های خود را بر ضابطین افزایش دهد تا وضعیت ایست بازرسی راین بهبود یابد.

محمدباقر اسلامی، دبیر هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کرمان نیز در این نشست گفت: طی دو سال اخیر، ۴۳ مورد شکایت مبنی بر نقض حقوق شهروندی در دبیرخانه این شورا در کرمان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه طبق آمار نقض حقوق شهروندی در استان کرمان از میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است، افزود: رعایت حقوق شهروندی همان حق الناس در مسائل شرعی است و هم اکنون در هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی به شکایات واصله، رسیدگی می‌شود و جلسه هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی هر دوماه یکبار برگزار می‌گردد.

لازم به ذکر است، هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی برای نظارت برحسن اجرای قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی تشکیل شد و به شکایات مردم از ظابطین و مراجع انتظامی، قضات و کارمندان دستگاه قضائی، زندان‌ها و بازداشت‌گاه ها رسیدگی می‌کند و اعضای این هیأت در مرکز استان رئیس کل دادگستری، دادستان، مدیر کل بازرسی و جمعی از معاونین قضائی استان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha