یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
استاندار کرمان

حوزه / فداکار گفت: بهره‌مندی از داده‌های آماری دقیق از الزامات مهم تحقق توسعه پایدار به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، محمد مهدی فداکار در جلسه ستاد سرشماری عمومی کشاورزی استان کرمان، با اشاره به اینکه بخش کشاورزی ۴۰ درصد اشتغال استان کرمان را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: اطلاعات دقیق درباره محصولات کشاورزی به ویژه سه محصول نام‌آشنای استان، از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار کرمان، با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه در این زمینه، افزود: اگر به دنبال توسعه هستیم، باید داده‌های آماری دقیق و متناسب با برنامه‌ریزی‌های خود داشته باشیم.

وی یادآور شد: آمار و سرشماری برای اداره و توسعه کشور از بدیهیات است و داده‌های تخصصی در حوزه‌های خاص، یک ضرورت اولیه محسوب می‌شود.

فداکار، با اشاره به اینکه نیمی از حمل و نقل بار کشور از جنوب استان کرمان انجام می‌شود، بر لزوم ارائه آمار دقیق تأکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و توجیه افکار عمومی برای همکاری با مأموران آمارگیری از اهمیت بالایی برخوردار است و بر این اساس باید گفت آموزش افرادی که مسئول جمع‌آوری داده‌ها هستند، بسیار مهم است و باید افرادی با انگیزه و آشنا به کار انتخاب شوند تا بتوانند داده‌های دقیق را جمع‌آوری نمایند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha