یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
کد خبر: 1183344
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
هفته وحدت

حوزه/ استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در دعاها وارد شده که دوای دردها و گرفتاری و مشکلات ما محبت‌ورزی به یکدیگر است افزود: مهم ترین پیام هفته وحدت، اخلاق است همان توصیفی که قرآن از پیامبر توصیف و ایشان را دارای خلق عظیم معرفی می کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان با بیان اینکه مهم‌ترین جلوه اخلاق محبت ورزی است، و همان‌گونه که در دعاها وارد شده که دوای دردها و گرفتاری و مشکلات ما محبت ورزی به یکدیگر است افزود: مهم‌ترین پیام هفته وحدت، اخلاق است همان توصیفی که قرآن از پیامبر توصیف و ایشان را دارای خلق عظیم معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: در مسائل سیاسی و اجتماعی، وحدت به معنی متحد شدن در برابر دشمن مشترک است و با پیروی از تعالیم قرآنی و پیامبر(ص) که رحمت للعالمین است باید در بین خود و نسبت به همدیگر اهل محبت و رحمت باشیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: سیره نبی اکرم(ص) و اخلاق و محبت ورزی آن حضرت به گونه‌ای بود که بسیاری از افراد جذب اسلام شدند. اسلام را به یهود و مسیحیان تحمیل نکرد و اگر مایل به پذیرش اسلام نبودند جزیه می‌گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی افزود: اتحاد بدون محبت مثل یک کار مجازی فصلی است، عنصر اصلی که باعث می‌شود با هم متحد باشیم محبت ورزی است ما و اهل سنت باید در کنار هم بر پایه محبت متحد باشیم. در غیر این صورت وحدت، حرفی ظاهری و تو خالی خواهد بود.

وی ادامه داد: اعتقادات، عمل برهانی، عقلی، استدلالی و نقلی است گروهی ممکن است بر اساس استدلال به عقیده‌ای و ما به چیز دیگری معتقد باشیم با این وجود به خاطر اشتراکات فراوان باید متحد باشیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد گفت: توهین‌هایی که نسبت به اعتقادات مسلمانان در بعضی کشورهای اروپایی انجام شده است دو جلوه دارد از یک سو بی معرفتی، بی ادبی و بی اخلاقی و دور از شاخص‌های انسانی است و وجه دیگر آن سیاسی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی ادامه داد: آنها با توهین خود زمینه را برای مبارزه با اسلام آماده می‌کنند تا ببینند از کدام راه می‌توانند به اسلام ضربه بزنند. می‌خواهند جلوی رشد و توسعه اسلام گرایی و معنویت را بگیرند و با توهین و اهانت قصد دارند ارزش‌هایی که از منشاء کتاب، سنت و مکتب اهل بیت(ع) در جهان تجلی کرده را تضعیف کنند.

وی هدف اهانت‌ها را مبارزه با واقعیت‌هایی دانست که این روزها در جهان تاثیر خود را نشان داده و فهمیده‌اند که اگر فضا برای اسلام علوی و وحیانی باز باشد سریع رشد خواهد کرد پس برنامه‌ریزی می‌کنند تا نگذارند و مانع ایجاد کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: چون ما مسلمان هستیم برخورد ما باید بر پایه رفتار پیامبر(ص) باشد یعنی موقعیت شناسی و جهات مختلف اخلاقی و ارزش های انسانی را مدنظر بگیریم و منطقی در برابر آنها بایستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی افزود: مواجهه تند، تخریب و زدن، در مکتب اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) نبوده است. تندروی‌ها و حمله کردن به بعضی مراکز و کشتن مطابق با سیره اهل بیت(ع) نیست. با فحش و بدرفتاری نمی توان اصلاح کرد بلکه باید با منطق و رعایت ارزش های انسانی با آنها برخورد کنیم. وقتی درست عمل کنیم امدادهای غیبی هم شامل حال ما می‌شود. تندروی فضا را برای سوء استفاده دشمن فراهم می‌کند که مسلمان‌ها بی‌رحم و آدمکش هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha