یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
کد خبر: 1183295
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
نورعلی دیلم

حوزه/ مدیر مرکز اسلامی استان گلستان اظهار داشت: فرهنگ مقاومت را باید قوی تر از گذشته و در عمق وجود اعتقاد مسلمانان ریشه دواند، امروز شاهد فرهنگ شهادت طلبی و جهاد در غزه هستیم، هرچند که در این مسیر سختی هایی وجود دارد اما عزت مسلمانان در گرو همین فرهنگ است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام نورعلی دیلم، مدیر مرکز اسلامی استان گلستان در وبینار دوم سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: امروزه در نظام بین الملل و جهان مشاهده می‌کنیم که کشورها برای رسیدن به اهداف خودشان، تفاهمات و مراودات مختلفی با یکدیگر دارند، از این جهت ضرورت دارد تا کشورهای اسلامی مشکلات و مسائل خود را واکاوی کنند و یک بار دیگر دور هم جمع شوند و همکاری‌های مشترک در عرصه های مختلفی نظیر فرهنگی، آموزشی،پژوهشی و ... داشته باشند.

وی افزود: فرهنگ مقاومت را باید قوی تر از گذشته و در عمق وجود اعتقاد مسلمانان ریشه دواند، امروز شاهد فرهنگ شهادت طلبی و جهاد در غزه هستیم، هرچند که در این مسیر سختی هایی وجود دارد اما عزت مسلمانان در گرو همین فرهنگ است.

حجت الاسلام دیلم تصریح کرد: ما مسلمانان یک شعار داریم و آن، این است که یا پیروز می‌شویم و حکومت جهانی اسلامی را مستقر می‌کنیم و یا به شهادت می‌رسیم که رضوان خداوند متعال شامل حال ما می‌شود.

مدیر مرکز اسلامی استان گلستان با بیان اینکه مسلمانان هیچ‌گاه زیر بار زور و ذلت نرفته اند، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود اگر خورشید را در دست راست من و ماه را دست چپ من قرار دهید، دست از این مبارزه بر نمی‌دارم، شعار امام حسین(ع) هم نیز درهمین خصوص است که می‌فرمایند «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة».

حجت الاسلام دیلم اظهار کرد: مسلمانان باید همواره فرهنگ اخوت و برادری، فرهنگ تقریب، فرهنگ پذیرش یکدیگر با اختلافات عقیدتی و فقهی و همچنین فرهنگ احترام به مقدسات را بیش از پیش تمرین کرده و آن را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن به اختلاف میان شیعیان و اهل سنت امید دارد؛ اما ما با تأسی از پیامبر اسلام(ص) که میان اُوس‌ْ وَ خَزْرَج وحدت‌ ایجاد کردند و مسلمان را از گودال آتش رهایی دادند، به راهمان ادامه خواهیم داد.

مدیر مرکز اسلامی استان گلستان تصریح کرد: همواره در طول انقلاب اسلامی، اندیشه امامین انقلاب بر موضوع فرهنگ وحدت و تقریب استوار بوده است، رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که توهین به مقدسات اسلامی حرام شرعی است و باید در مجامع علمی و حوزوی این موضوعات مدنظر قرار بگیرد و رعایت شود.

وی با بیان اینکه همکاری‌های مشترک کشورهای جهان اسلام با یکدیگر، ارزش‌های مشترکی را هم در پی خواهد داشت،گفت: با وحدت شیعه و اهل سنت، ارزش تمدن نوین اسلامی و عمل کردن به دستورات قرآن کریم به حقیقت می‎‌پیوندد.

مدیر مرکز اسلامی استان گلستان در پایان گفت: باید بدانیم که فرهنگ و آرمان مشترک ما آزادی قدس شریف است که این مهم تنها با وحدت اسلامی تحقق پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha