یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
مصطفی علماء

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: با جنایاتی که امروز در غزه رقم خورده است، متوجه می‌شویم که استکبار جهانی در پی حذف اسلام است و می‌خواهد آن را نابود کند. بنابراین بر ما واجب است که وحدت را در جامعه اسلامی بیش از پیش گسترش دهیم و موارد اختلافی را کنار بگذاریم؛ چراکه راهی جز این پیش روی ما نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله مصطفی علماء، استاد حوزه علمیه قم در وبینار دوم سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: یکی از مطالب مهمی که از اوایل انقلاب و حتی قبل از آن مورد نظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود، کلمه وحدت بود. این کلمه بسیار کلمه با ارزشی است؛ چراکه هم قرآن کریم، هم پیامبر(ص) و هم در سیره اهل بیت(ع) به آن تاکید شده است.

وی افزود: آنچه که ما در انقلاب اسلامی از امام خمینی (ره) شاهد بودیم، این بود که ایشان از حق مسلم خود می‌گذشتند و به طلاب و علما سفارش می‌کردند که وحدت را در جهان اسلام حفظ کنند و آن را از بین نبرند.

آیت الله علماء تصریح کرد: همچنین امت اسلامی شاهد بود که رسول خدا(ص) چگونه از حق و حقوق خود گذشتند و مسلمانان را جذب خود ‌کردند، بنابراین رویه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، رویه پیغمبر اسلام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مسئله وحدت از قدیمی ترین مسائل مربوط به دین اسلام به حساب می‌آِید. شیخ طوسی که از علمای بزرگ به حساب می‌آمد، همواره میان مسلمانان اهل سنت و شیعه وحدت ایجاد می‌کرد. سید جمال الدین اسدآبادی در الازهر مصر هم مکاتبات و نامه نگاری های فراوانی انجام داد و برای حفظ وحدت کوشید. همچنین ارتباطات میان آیت الله بروجردی و شیخ شلتوت باعث ایجاد دانشگاه الازهر مصر شد.

آیت الله علماء تصریح کرد: آنچه که از وضعیت جهان امروز استنباط می‌شود، این است که کشورهای غربی و استعمارگران با دین اسلام دشمن هستند و می‌خواهند آن را حذف کنند، بنابراین مسلمانان باید برای حفظ وحدت کلمه بکوشند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام با اسرائیل در حال جنگ است، چرا که این رژیم منحوس قصد دارد به منابع طبیعی و انسانی که اطراف منطقه را فراگرفته است، تجاوز کند. باید گفت که مشکل مسلمانان، امروز تنها با وحدت رویه حل می‌شود.

وی در پایان گفت: با جنایاتی که امروز در غزه رقم خورده است، متوجه می‌شویم که استکبار جهانی در پی حذف اسلام است و می‌خواهد آن را نابود کند. بنابراین بر ما واجب است که وحدت را در جامعه اسلامی بیش از پیش گسترش دهیم و موارد اختلافی را کنار بگذاریم؛ چراکه راهی جز این پیش روی ما نخواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha