سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
علامہ مقصود ڈومکی

حوزه/ از طرف امور دینی بلوچستان پاکستان کنفرانسی تحت عنوان"پیام پاکستان برای مسالک و علما در دانشگاه بیوتایمز برگزار شد".

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری « حوزه »،همایشی تحت عنوان "پیام پاکستان برای مسالک و علما در دانشگاه بیوتایمز زیر نظر امور مذهبی بلوچستان پاکستان برگزار شد. در این همایش "عبدالخالق اچکزی رئیس مجلس بلوچستان، زاده پیرخالد سلطان قدری عضو شورای اسلامی و برخی از علما شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی، رهبر مجلس وحدت مسلمین پاکستان در این مراسم گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: برای وحدت، به ریسمان خدا چنگ بزنید و بین خود تفرقه نیندازید. وحدت بین مسلمانان واجب است. قرآن کریم از تفرقه نهی کرده است، یعنی تفرقه حرام و گناه است.

وی در ادامه گفت: کشور پاکستان به نام اسلام ساخته شده، پاکستان برای یک مذهب خاص نیست، بلکه این کشور برای همه مسلمان ها است. تحت رهبری قائد اعظم محمد علی جناح، شیعه، سنی، دیوبندی، بریلوی و اهل حدیث همه با هم برای یک کشور مستقل کوشش و تلاش کردند، امروز هم ما به همین وحدت و اتحاد بین خود نیازمندیم. نیروهای امپریالیستی ضد اسلامی با سیاست مبارزه و حکومت، میلیون‌ها دلار برای ایجاد نفرت در میان مسلمانان هزینه کرده اند. علما باید با هم متحد شوند و جاه طلبی های استکبار ضد اسلام را در هم بشکنند.

وی گفت: که ما شهروندان محب وطن، نگران وضعیت کنونی کشور هستیم که در این تروریسم هشتاد هزار شهروند بی گناه به شهادت رسیدند. در کویته به نماز جمعه در مسجد حمله شد، به دسته عاشورا حمله شد، سال گذشته به دسته ی عید میلاد النبی در مستونگ حمله شد، اما تا امروز تروریست ها مجازات نشده اند.

وی با تصریح کرد: مردم به شدت نگران وضعیت بلوچستان هستند. صلح و امنیت در بلوچستان با گلوله و عملیات نظامی برقرار نمی شود. زمان التیام زخم های بلوچستان فرا رسیده است. اگر این زخم ها را با نمک یا فلفل روی زخم های بلوچستان بپاشند، به جای بهتر شدن اوضاع بدتر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha