یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
محمد علی گرامی

حوزه/ استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که اکنون ظلمی بالاتر از آنچه در فلسطین رخ می‌دهد، وجود ندارد، روشنگری و اقدام جدی را وظیفه همه مسلمانان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت‌الله محمدعلی گرامی، از مراجع تقلید و اساتید برجسته حوزه علمیه قم در دومین وبینار سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که امروز به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: تقریب مذاهب اسلامی، عنوانی است که شایع شده، به این معنا که مذاهب را به یکدیگر نزدیک کنیم، این در حالی است که این مذاهب به یکدیگر نزدیک هستند و مشترکات زیادی دارند. آنچه باید استفاده شود، قرب مذاهب اسلامی است.

وی با اشاره به نزدیک بودن ادیان آسمانی به دین اسلام و درجات مختلف این نزدیکی، گفت: موضوعی که در سال‌های اخیر بیشتر بر آن تاکید می‌شود، تقریب مذاهب اسلامی با محوریت دفع ظلم است.

این استاد برجسته در ادامه سخنان خود به مسئله فلسطین اشاره و تاکیدکرد که مسئله فلسطین قلب مسلمانان را به درد آورده است. این مردم هر روز کشته می‌شوند؛ اما دولت‌های زیادی هستند که خیلی فشرده و کوتاه تنها در اخبار به این مسئله اشاره ‌می‌کنند و هیچ کاری در این باره انجام نمی‌دهند.

آیت الله گرامی در ادامه با اشاره به خیانت برخی از افراد در فروش زمین‌های مسلمانان به یهودیان، روشنگری در این باره را وظیفه همه مسلمانان عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون ظلمی بالاتر از آنچه در فلسطین رخ می‌دهد، وجود ندارد و در هیچ جا چنین کشتاری دیده نمی‌شود.

وی در پایان سخنان خود، روشنگری و اقدام جدی برای جلوگیری از کشتار مردم فلسطین را وظیفه همه مسلمانان عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha