سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
ماموستا فائق رستمی

حوزه/ ماموستا فائق رستمی تأکید کرد: امروز الحمدلله وجدان بشری بیدار شده و همه می دانند که این رژیم بویی از انسانیت نبرده و غیر از درندگی و خون آشامی چیزی نمی داند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، ماموستا فائق رستمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج، در وبینار پنجم سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار کرد: دین مبارک اسلام برنامه های زیادی برای سعادت بشر دارد که ارزش دادن به کرامت جامعه و اجرای عدالت در همه زمینه ها از جمله این برنامه هاست.

امام جمعه سنندج افزود: امروز در دنیا می بینیم که جنایات و قتل و کشتار ناحق در حال وقوع است و تاریخ نشان داده که جریاناتی همواره بر ضد بشریت کار می کنند؛ لذا وقت آن است که همه دنیا بیدار شوند. اکنون دنیا طاقت ندارد این همه ظلم و تعدی و دشمنی نسبت به بشریت را بپذیرد.

وی خاطرنشان کرد: دین مبارک اسلام برای خون انسان ها بسیار ارزش قائل شده و از تفرقه، اختلاف، تبعیض و نژادپرستی برحذر داشته است.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه امروز حرکت جهان اسلام و ادیان و حرکت انسانی در جهان در حال رشد است و رژیم سفاک و خون آشام صهیونیستی با جنایات خود جهان را بیدار کرده است، گفت: این رژیم با دوستی و محبت سر و کار ندارد لذا می طلبد که جهان، این رژیم را سرجای خود بنشاند و از حقوق انسان ها دفاع کند.

وی تأکید کرد: امروز جهان اسلام و همه وجدان های بشری بیدار شده اند و همه بشریت می توانند زیر سایه دین مبارک اسلام احساس آرامش و آسایش کنند. دینی که از حقوق همه انسانیت و حتی از حقوق حیوانات دفاع می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دنیای امروز، دنیای قتل و غارت و چپاول انسان ها است، تصریح کرد: امروز دشمنان با ایجاد تفرقه و جدایی بین همه ادیان و ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی می خواهند نقشه های خود را اجرایی کنند لذا می طلبد که همه مسلمانان جهان علیه این توطئه خائنانه متحد شوند.

امام جمعه سنندج با اشاره به آیه مبارکه «مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا» (مائده/ 32) خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه می فرماید که انسان در هر لباس و هر زبان و نژاد که باشد، قتل نفس به صورت ناحق یا فساد در زمین به منزله کشتن تمام بشریت است؛ لذا باید تمام سران و رهبران جهان، تاریخ را مرور کنند و حرمت انسان ها را در نظر بگیرند. باید دوران غارت ها و نقشه کشی ها برای تصرف مملکت ها و ایجاد بازار سلاح های مخرب و ریختن خون انسان های بی گناه به سر آید، چون غیر از نفرت و ظلم و ستم چیزی قسمت انسان ها نشده است.

وی تأکید کرد: اکنون باید کرامت، شرافت، سازش، زندگی و پیشرفت و عمران، امنیت و تمدن و آرامش در جهان حاکم باشد. بیاییم تمدن بشر را از دیدگاه اسلام مشاهده کنیم که بنیانگذار آن خود خداوند کریم است.

ماموستا رستمی در ادامه درباره معانی دین اسلام گفت: اسلام یعنی دین سلم و صلح و آرامش؛ دینی که از همه حقوق دفاع می کند؛ دین عدالت، مساوات، مشورت، توسعه، عمران؛ یعنی برنامه جامع برای همه انسان ها. در دین اسلام فقط فرایض و واجبات بیان نشده است بلکه این دین، همه مسائل را بیان کرده است.

وی با اشاره به غزه مظلوم که هر روز تعداد زیادی از افراد بی گناه در آن قتل عام می شوند، خاطرنشان کرد: کجاست وجدان بشری و قانون بین المللی که مدافع حقوق بشر باشد؟ تا کی باید این مسئله ادامه پیدا کند؟ اگر جهان بشریت نتواند جلوی این سفاکی رژیم صهیونیستی را بگیرد، شاید این ظلم در آینده همه جهان را فرا گیرد.

رستمی ادامه داد: امروز الحمدلله وجدان بشری بیدار شده و همه می دانند که این رژیم بویی از انسانیت نبرده است و غیر از درندگی و خون آشامی چیزی نمی داند.

امام جمعه سنندج در پایان تأکید کرد: ما باید ندای کودکان مظلوم، زنان، پیران و سالخوردگان فلسطینی را بشنویم که از مسلمانان می خواهند به داد آنها برسند. همه ادیان باید جلوی رژیم سفاک اسرائیل را بگیرند تا جامعه بشری بتواند به آرامش برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha