سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
1

حوزه/استاد دانشگاه پیشاور اظهار داشت: اعتلای اسلام، هدف اصلی پیامبر(ص) بود، همه ما می‌دانیم که پیامبر گرامی و اصحابشان تا چه حد در زمینه وحدت سختی‌های فراوان کشیده اند اما پس از مدتی میان برخی از مسلمانان اختلاف ایجاد شد و دست به گریبان یکدیگر شدند که این مسئله نباید اتفاق می‌افتاد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، رشید احمد استاد دانشگاه پیشاور در وبینار ششم کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت: قرآن کریم همواره تاکید می‌کند که همه مسلمانان برادر یکدیگر هستند و روایات متعددی در این باره آمده است که می‌فرماید مسلمانان همانند اعضای یک بدن هستند که اگر یکی از این اعضا به درد آید، دیگر اعضا نیز همدرد او می‌شوند.

وی افزود: اعتلای اسلام، هدف اصلی پیامبر(ص) بود، همه ما می‌دانیم که پیامبر گرامی و اصحابشان تا چه حد در زمینه وحدت سختی‌های فراوان کشیده اند اما پس از مدتی میان برخی از مسلمانان اختلاف ایجاد شد و دست به گریبان یکدیگر شدند که این مسئله نباید اتفاق می‌افتاد.

رشید احمد تصریح کرد: امروز ما شاهد هستیم که مسلمانان اشتراکات فراوانی دارند و بیشتر آنان از لحاظ علمی رشد چشمگیری داشته اند و ما متوجه شدیم که هیچ دینی از اسلام بالاتر نیست.

استاد دانشگاه پیشاور خاطر نشان کرد: اوضاع فاجعه بار فلسطین و غزه از هیچ کس پوشیده نیست، به خصوص جنایاتی که توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اتفاق افتاد، قلب همه مسلمانان را به درد آورده است.

وی با بیان اینکه یکسری از کشورهای اسلامی در خط مقدم حمایت و کمک به مسلمانان مظلوم جهان قرار دارند که یکی از آنان جمهوری اسلامی ایران است، گفت:باید ما 57 کشور اسلامی بایکدیگر متحد شویم و پیامی را برای دیگر کشورهای اسلامی که مدافع رژیم صهیونیستی هستند، ارسال کنیم و آنان را به میدان بیاوریم؛ چراکه جان برادران مسلمان ما در خطر است.

وی در پایان گفت: امروز بر همه کشورهای اسلامی واجب است تا با کمک‌های خود به مردم مظلوم غزه، حمایت خود را از این سرزمین اعلام کنند. ما مسلمانان امروز باید رسانه های خود را برای حمایت از قدس شریف مقابل رژیم صهیونیستی بسیج کنیم و وارد جنگ نرم با این رژیم منحوس شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha