سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
آئین آغاز سال تحصیلی طلاب جدید الورود

حوزه/علاءالدین با بیان اینکه علم باید وسیله قرب الهی باشد، گفت: مقصود از علم، کثرت دانش و تعلیم و تعلم نیست، بلکه علم حقیقی و مطلوب، وسیله رسیدن به قرب الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم زهرا علاءالدین معاون فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) گرگان در آیین آغاز سال تحصیلی طلاب جدید الورود، با استناد به آیه ۳۳ سوره توبه، اظهار داشت: خداوند پیامبران را وسیله هدایت انسان قرار داد تا به مقام خلیفه الهی برسد.

وی با اشاره به آیه ۴۰ سوره حج «هر کسی خداوند را یاری کند، خداوند او را یاری می‌کند»، افزود: برای تحقق دین حق در جامعه نیاز به یاور و رسول است که شما طلاب دینی می‌خواهید به یاری دین خدا بروید و این نگاه به شما کمک می‌کند تا این راه پر پیچ و خم را طی کنید.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) گرگان، با اشاره به این مطلب که برای اقامه دین حق باید دین را شناخت، خطاب به طلاب بر ضرورت شناخت مسیر طلبگی و رسالت خطیر حوزه‌های علمیه و تأسی به سیره عملی پیشوایان دینی تأکید کرد.

علاءالدین، در تبیین وظایف طلاب علوم دینی اظهار کرد: تداوم بخشیدن به رسالت انبیاء و ائمه معصومین(ع) به‌صورت تخصصی بر عهده حوزه‌های علمیه و طلاب بوده که وارث میراث ماندگار علوم و معارف اسلامی و پاسدار حریم و کیان شریعت هستند.

وی ابراز کرد: فهم درست از دین موجب کمک به دفاع از دین شده و باور دینی را در جامعه ایجاد می‌کند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) گرگان، با بیان اینکه علم باید وسیله قرب الهی باشد، اظهار کرد: مقصود از علم، کثرت دانش و تعلیم و تعلم نیست، بلکه علم حقیقی و مطلوب، وسیله رسیدن به قرب الهی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha