سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
آئین آغاز سال تحصیلی طلاب نوورود

حوزه/ میرکریمی گفت: خداوند با علم اطاعت می‌شود، هر چه علم انسان بیشتر باشد اطاعت و بندگی او نیز بیشتر است، علم و دانش، اصل هر خیر و موجب عزت‌مندی انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم مریم میرکریمی مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) گرگان، در آیین آغاز سال تحصیلی طلاب جدید الورود که با حضور اساتید و طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد، به بحث پیرامون اهمیت علم و برتری علم الهی پرداخت و سند خلافت الهی را علم دانست.

وی با استناد به روایت رسول اکرم(ص) گفت: خداوند با علم اطاعت می‌شود، هر چه علم انسان بیشتر باشد اطاعت و بندگی او نیز بیشتر است، علم و دانش، اصل هر خیر و موجب عزت‌مندی انسان است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) گرگان، به جایگاه علم از دیدگاه امام حسن(ع) اشاره کرد و یادآور شد: جایگاه انسان در بهشت به میزان درک، عقل و معرفت او است، بدین معنا هر اندازه معرفت انسان بیشتر باشد، جایگاه او در بهشت نیز بالاتر خواهد بود.

میرکریمی با بیان این مطلب که انسان بواسطه علم می‌تواند، مسیر کمال را طی کند، اظهار کرد: سند خلافت الهی علم است و سجده ملائکه بر انسان بخاطر علم است.

وی بر اساس روایتی از امام علی(ع) علم را به علم ابدان و علم ادیان تقسیم کرد و گفت: حیات روح به‌وسیله علم دین و حیات جسم به‌وسیله علم بدن منزلت پیدا می‌کند، گرچه هر دو علم مهم و ضروری است اما حفظ و نگه‌داری دین واجب‌تر از حفظ جسم است و این اولین دلیل برتری علم الهی بر سایر علوم است.

استاد حوزه علمیه خواهران، با استناد به روایتی از رسول اکرم(ع)، حقیقت علم را در سه چیز خلاصه و تصریح کرد: اعتقادات، اخلاق و احکام سه اصلی است که می‌تواند انسان را به خدا برساند، دیگر علوم فضل است و فضیلت نمی‌تواند جای علوم اصلی را بگیرد و این دومین دلیل بر برتری علم الهی بر سایر علوم است.

میرکریمی آیه ۱۲۲سوره توبه را دلیل سوم برتری علم دین برشمرد و اظهار کرد: تفقه در دین، به‌ معنای تلاش برای کسب شناخت عمیق در دین، عقاید و احکام اسلامی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، خاطرنشان کرد: ارزش طلبگی به این است که خود را برای کاری آماده می‌کنید که هیچ کاری جایگزین آن نیست و کسی به این مقام نخواهد رسید مگر از راه علم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha