سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
مراسم آغاز سال تحصیلی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین علیدادی ضمن دعای ثابت قدمی برای طلاب، گفت: اگر بخواهیم جایگاه و قدر و منزلتی که خداوند به انسان داده را توجه کنیم، باید خوب یادبگیریم و به آموخته‌ها جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه تخصصی فاطمیه کرمان صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیدادی نماینده ولی فقیه در استان کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام‌ و المسلمین علیدادی ضمن تشکر و قدردانی از مدیر مدرسه، رئیس هیئت امنا، مدیر حوزه علمیه خواهران استان، اظهار کرد: بحثی در بین دانشمندان و علما از زمان دور وجود داشته و آن پاسخ به این سوال است که در بین علومی که وجود دارند، کدام علم از همه والاتر است.

وی ادامه داد: جمع بندی و نظر قطعی علما و دانشمندان این بود که چون انسان اشرف مخلوقات است، پس علمی که مربوط به انسان باشد نیز اشرف علم‌هاست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، ضمن اشاره به اینکه عمر انسان کوتاه است و توانایی فراگیری همه علوم را ندارد، ابراز کرد: اینکه کدام علم اشراف علوم است، معصوم در روایتی فرموده که علم دو گونه است، علم الادیان و علم الابدان.

وی تصریح کرد: علم دین هدایت بشر را به عهده دارد و علم بدن‌ها هم که مربوط به سلامت بدن است، همان بدنی که در اختیار روح قرار می‌گیرد که هردو موضوعشان انسان است.

امام جمعه کرمان خطاب به طلاب جدیدالورود خاطرنشان کرد: خداوند به شما توفیق داده که به تحصیل عملی بپردازید که هم مورد تأکید معصومین و هم نظر قطعی علماست.

وی ضمن دعای ثابت قدمی برای طلاب، گفت: اگر بخواهیم جایگاه و قدر و منزلتی که خداوند به انسان داده را توجه کنیم، باید خوب یادبگیریم و به آموخته‌ها جامه عمل بپوشانیم.

راضیه محمدی مدیر مدرسه نیز در ابتدای مراسم، ضمن خیر مقدم به طلاب و مسئولین، اظهار داشت: خوشحالیم که خدمتگزار طلاب و تشنگان عرصه علم و دانش در عرصه دین هستیم.

وی افزود: امیدواریم با حضور خواهران در حوزه علمیه، زنان اندیشمند، صاحب نظر، اسلام شناس، وارسته و الگو ای برای جامعه ایرانی و زنانی که در جامعه ایران زندگی می‌کنند داشته باشیم و از طلاب می‌خواهیم تحصیل مجدانه را نصب العین خود قرار دهند.

محمدی، تأکید کرد: در کسب علم و دانش، با اخلاق و تربیت معنوی کوله بار خود را در دنیا و آخرت بسته‌ایم.

گفتنی است در این مراسم خانم محمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان، خانم شفیعی معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان و حجت الاسلام دسترنج رئیس هیئت امناء مدرسه علمیه تخصصی فاطمیه کرمان حضور داشتند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha