سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
کد خبر: 1183572
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
ساوه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) ساوه گفت: تحصیل و تهذیب دو بال طلبگی است و اگر از هر یک غفلت شود برای طلاب آسیب به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اراک، همزمان با آغاز هفته وحدت، آیین بازگشایی حوزه های علمیه، در سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها برگزار گردید. در این مراسم خانم مدنی مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ساوه پس از بیان خیرمقدم، با اشاره به اهمیت جایگاه علوم دینی در نزد خداوند متعال و ضرورت تبلیغ به بیان مطالبی پرداخت.

وی با اشاره به زمان حضرت موسی(ع) که دین و فرامین الهی دچار انحراف و فراموشی شد و مردم با شبهات و مسائل متفاوتی روبرو شدند، خاطرنشان کرد: وجود یک طلبه مبلغ در این زمان بسیار واجب و لازم است.

مدنی اظهار داشت: تحصیل و تهذیب دو بال طلبگی است و اگر از هر یک غفلت شود برای طلاب آسیب به شمار می آید.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و ارزش دروس حوزوی، یکی از آفت های تحصیلی که در حوزه های علمیه به چشم می‌خورد را مدرک گرایی و نمره محوری بیان کرد و گفت: این مسئله سبب می شود یک طلبه از وظیفه اصلی خود یعنی تهذیب و تبلیغ غافل بماند.

در ادامه مراسم خانم شوکتی، معاون آموزش این مدرسه علمیه به بیان نکات آموزشی طلاب پرداخت و برنامه ریزی دقیق و منظم را از اموری دانست که طلبه با تمسک به آن می تواند تعادل زندگی خود را هم در محیط خانه (وظایف همسری و مادری) و هم در عرصه آموزش وتحصیل حفظ نماید.
سپس هریک از معاونین فرهنگی و پژوهش و مالی به شرح مطالب و نکات مربوط به حیطه فعالیت خود و کیفیت انجام آنها پرداختند.

در پایان ضمن تقدیر از طلاب جدیدالورود با بسته فرهنگی، مراسم مولودی خانی به مناسبت هفته وحدت توسط مداح اهل بیت علیهم السلام انجام پذیرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha