سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
کد خبر: 1183509
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
وحدت شیعه و اهل تسنن در جزیره خارگ به روایت تصویر

حوزه/ حجت الاسلام محمود کارگر گفت: تنها عاملی که تعالی جامعه را تضمین می‌کند، وحدت است و در مقابل تفرقه عامل انحطاط بشریت و مسلمین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ امروز در آیینی به مناسبت هفته وحدت در مسجد جامع اهل سنت خارگ، اظهار داشت: تنها عاملی که تعالی جامعه را تضمین می‌کند، وحدت است و تفرقه عامل انحطاط بشریت و مسلمین خواهد بود.

وی افزود: محورهای وحدت مسلمین شامل توحید، قرآن، نبوت، اهل بیت(ع) و کعبه و قبله است که با هوشیاری مسلمانان جهان به عنوان مؤلفه قدرت معرفی شده است.

امام جمعه خارگ بیان کرد: جهان استکبار با استفاده از گسل‌های قومیتی و مذهبی بر جهان حکمرانی می‌کند و اما انسان مسلمان باید از خود بپرسد آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در غرب آسیا چه می‌خواهند؟ که قطعا غیر از ایجاد تفرقه برای تسلط بر مسلمین پاسخی وجود ندارد.

حجت الاسلام کارگر بیان کرد: خطابات جمعی قرآن مانند مومنان و مردم برای ایجاد امت واحده و تشکیل حاکمیت اسلامی بر پایه وحدت است.

وی ادامه داد: امروز تکلیف شرعی هر مسلمانی است که مدافع مسلمانان مظلوم غزه باشد و نگاه وحدت آفرین در برابر دشمنان اسلام به ویژه صهیونیست جهانی و اسرائیل غاصب عزای آنان را در پی خواهد داشت.

امام جمعه خارگ ابراز کرد: مردم جزیره خارگ شکرگزار نعمت وحدت در طول سال هستند و حضور در جشن هفته وحدت، نمایشگاهی برای همهٔ سال محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha