سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
کد خبر: 1183580
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

حوزه/ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) بزرگترین هدیه برای جامعه بشری بود تا انسان‌ها مسیر کمال را توسط پیامبر طی کنند.

‌به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضمن تبریک میلاد پیامبر اعظم(ص)، اظهار داشت: پیامبر رحمت و مهربانی در حدیثی فرمودند: قلب سه گونه است، قلب مشغول به دنیا، قلب گرفتار عُقبی و قلب گرفتار مولا که ذات باری تعالی است.

وی افزود: قلبی که گرفتار دنیا باشد، سختی و رنج نصیب اوست و همچنین قلبی که گرفتار عقبی باشد، درجات بلند نصیبش می‌شود و در آخر قلبی که گرفتار مولا باشد، هم دنیا، هم عقبی و هم خدا را دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام که متعلق به پیامبر بزرگ اسلام(ص) است، باید توجه داشته باشیم که اقدامات ما برای رضای خدا باشد تا در دنیا و آخرت عاقبت بخیر باشیم.

در ادامه این نشست، مهندس سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص)، ابراز کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) بزرگترین هدیه برای جامعه بشری بود تا انسان‌ها مسیر کمال را توسط پیامبر طی کنند و همچنین این تدبیر از عظمت روح بلند امام راحل(ره) بود که این هفته را به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری کردند.

وی یادآور شد: مشکلاتی که امروز در جوامع بشریت وجود دارد، به واسطه عدم وحدت است و در آیات قرآنی، احادیث و روایات ائمه معصومین(ع) درخصوص اهمیت وحدت بسیار صحبت شده و در حقیقت وحدت امری فطری است که در نهاد بشری وجود دارد و شاکله وجودی انسان به گونه‌ای است که به عنوان موجودی که تجلی وحدت در عالم است، آفریده شده است.

اوحدی تأکید کرد: در بحث مسائل فرهنگی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری مراسم بزرگداشت فاجعه منا، این مراسم هفته آینده برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست، در خصوص موضوع اشتغال بحث شد و در پایان نیز از زحمات طاهر موهبتی تقدیر و حمیدرضا صفی خانی به عنوان سرپرست بیمه دی معرفی شد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha