سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
مراسم رونمایی از طرح یکشنبه ها با نهج البلاغه در اصفهان

حوزه / مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان از اجرای طرح یکشنبه‌ها با نهج البلاغه در مساجد این استان خبرداد.

حجت الاسلام مجتبی کوچک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه از اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن ایام هفته وحدت و ولادت نبی مکرم(ص) اسلام، نامگذاری هفته وحدت را ابتکار حضرت امام(ره) دانست و اظهار داشت: هفته وحدت به همت و ابتکار حضرت امام(ره) انجام شد و آثار خوبی نیز داشته است.

وی افزود: هیچ کشوری در جهان این مقدار به اقلیت‌های خود بها نداده و ما در کنار برادران اهل سنت و با اقلیت‌های دیگر زندگی مسالمت آمیزی داریم که فرمان خداوند در قرآن کریم نیز همین است که " قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَیٰ کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا ".

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، عنوان کرد: ما در مجلس خود از اقلیت‌های مذهبی نماینده داریم و این افتخاری است که در جمهوری اسلامی به وجود آمده و باید قدر این وحدت را دانست.

وی خاطرنشان کرد: باید از سنگر مساجد این پیام را به آیندگان برسانیم که مسجد محل وحدت و تقوا است و اجازه ندهیم آهنگ‌های ناموزون و اختلاف برانگیز در مساجد خودنمایی کند، هم‌چنان که در روایت آمده "اگر مردم در ولایت علی(ع) وحدت می‌کردند، خداوند آتش را خلق نمیکرد".

حجت الاسلام کوچک‌زاده با بیان اینکه سیاست مرکز رسیدگی به امور مساجد بر محوریت قرآن کریم است، تصریح کرد: باید نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در مساجد رونق داشته باشد، البته محور این کار، ائمه جماعات هستند که پس از نماز، یک از صفحه قرآن را ترجمه و تفسیر کنند.

وی از اجرای طرح یکشنبه‌ها با نهج البلاغه در مساجد استان خبر داد و گفت: باید این امر را به صورت یک برنامه در همه مساجد اجرا کنیم و بتوانیم این درس را به جامعه برسانیم.

وی عنوان کرد: هیچ امامی این فرصت را پیدا نکرد و تنها امیرمومنان(ع) حکومت تشکیل دادند و در زمان حکومت همه مسائل را دیدند، خطبه‌های حضرت بهترین الگو برای افرادی است که می‌خواهند حکومت اسلامی تشکیل دهند و این عالی‌ترین برنامه زندگی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha