سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
مراسم رونمایی از طرح یکشنبه ها با نهج البلاغه در اصفهان

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین سالک گفت: امروز در جامعه ما نهج البلاغه مهجور است، این مسئله قابل توجه است که آمارها نشان می‌دهد در بین نخبگان ۲ درصد آشنایی با نهج البلاغه وجود دارد و این برای جامعه شیعه نگران کننده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه از اصفهان، ضمن تبریک فرارسیدن ایام هفته وحدت و ولادت نبی مکرم(ص) اسلام، به مسئله مهجوریت نهج البلاغه در جامعه و به‌ویژه در میان نخبگان اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در جامعه ما نهج البلاغه مهجور است و باید ادای وظیفه به پیشگاه امیرمومنان(ع) نماییم و این مسئله قابل توجه است که آمارها نشان می‌دهد در بین نخبگان ۲ درصد آشنایی با نهج البلاغه وجود دارد و این برای جامعه شیعه نگران کننده است.

وی افزود: باید به طریقی نهج البلاغه را به منازل مردم، مراکز تصمیم ساز کشور و به میان اساتید حوزه و دانشگاه برد.

رئیس هیئت مدیره موسسه نهج البلاغه استان اصفهان، با بیان برخی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در موسسه نهج البلاغه اصفهان، یادآور شد: از زمان تاسیس موسسه نهج البلاغه ۳ کنگره بزرگ در دانشگاه اصفهان و در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور کشورهای مختلف برگزار شد و کنگره سوم نیز با موضوع زیست شرافتمندانه برگزار شد که در آن ۴۵۰ مقاله داخلی و خارجی ارائه شد.

حجت الاسلام والمسلمین سالک، از برگزاری چندین پویش علمی توسط موسسه نهج البلاغه اصفهان و استقبال خوب از این برنامه‌ها خبر داد و یادآور شد: مرکز تحقیقات و آموزش و مرکز آموزش موسسه نهج البلاغه نیز کارگاه‌هایی را برگزار کرده و هم چنین تولید محتوا در زمینه‌های مختلف در حال انجام است.

وی اضافه کرد: سه سایت فعال در این زمینه کار خود را آغاز کرده‌اند و امتیاز مرکز تحقیق نیز در کل کشور به موسسه نهج البلاغه اصفهان داده شده است.

وی عنوان کرد: تصمیم داریم برای سال آینده بزرگ‌ترین کنگره حکمرانی اسلامی از نگاه نهج البلاغه را برگزار نماییم و هم چنین مصمم هستیم تا طرح یکشنبه‌ها با نهج البلاغه را در همه مساجد استان اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا بتوانیم شبکه وسیع از مساجد را با ورود به فضای مجازی در سطح کشور به عنوان یک الگوی اصلی ایجاد کنیم.

رئیس هیئت مدیره موسسه نهج البلاغه استان اصفهان، با اشاره به فرمایش امام علی(ع) در باب اهمیت و ظرفیت علم و علم اندوزی، ابراز کرد: حضرت می‌فرماید، "هر ظرفی بر اثر چیزی که در آن قرار می‌دهند پر می‌شود به جز ظرف علم، که هر مقدار از دانش‌ها در آن قرار گیرد وسیع‌تر می‌شود".

حجت الاسلام والمسلمین سالک، با تأکید بر اینکه شرّاح نهج البلاغه مطالب فراوانی ذیل این کلام بیان کرده‌اند، تصریح کرد: وسعت ظرف فکر، روح و عقلانیت بی‌نهایت است و امروز که گرفتار فضای مجازی هستیم و رشته‌های مختلف علمی و هوش مصنوعی شکل گرفته، باید هر مقدار می‌توانیم در اینباره علوم مختلف را دریابیم و از متن نهج البلاغه که کتاب زندگی دنیا و آخرت است، کمک بگیریم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha