دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 16, 2024
خنداب

حوزه/ حجت‌الاسلام صفاهانی گفت: طلبگی هم یک مقام الهی است و هم یک فرصت برای علم آموزی و خودسازی، طلاب باید یاریگر امام زمان(عج) بوده و راه و روشِ حضرت زهرا(س) را به مردم ‌معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام صفاهانی امام جمعه شهرستان خنداب در آئین افتتاحیه سال تحصیلی جدید که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، اظهار داشت: ان‌شاءالله بتوانیم سربازان خاص و لایقی برای حضرت ولی عصر(عج) باشیم.

وی افزود: یکی از نعمت‌هایی که خداوند به شیعیان عنایت می‌کند، همین طلبگی است.

امام جمعه شهرستان خنداب، تصریح کرد: طلبگی هم یک مقام الهی است و هم یک فرصت برای علم آموزی و خودسازی، طلاب باید یاریگر امام زمان(عج) بوده و راه و روشِ حضرت زهرا(س) را به مردم ‌معرفی کنند.

وی تصریح کرد: علامه طباطبایی وقتی به خدمت امام زمان(عج) رسیدند، عرض کردند که ما خیلی گرفتار هستیم و در زندگی مشکلات داریم، امام زمان(عج) فرمودند، در مشکلات ما را به ریزه خوارانمان قسم بدهید، هر چه بخواهید می‌دهند.

حجت‌الاسلام صفاهانی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) که می‌فرمایند، «خدا اگر خیر کسی را بخواهد او را در دین فقیه می‌کند»، ‌ گفت: وقتی عابدان و عالمان می‌خواهند از پل صراط عبور کنند عابدان عبور می‌کنند ولی به علما گفته می‌شود صبر کنید و هرکسی را که می‌خواهید شفاعت کنید و لذا باید گفت که طلبه‌ها مقام شفاعت دارند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha