سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
کد خبر: 1183823
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
نشست اساتید

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: جایگاه و نقش عالمان دینی بسیار رفیع و دقیق است و بر همه کسانی که استعداد و توانایی فراگیری علوم دینی را دارند لازم است که در صورت نیازِ جامعه در این عرصه قدم بگذارند و در امر یاریِ دین همت گمارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،نشست اساتید مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) سنجان با هدف بصیرت افزایی اساتید و رفع مشکلات طلاب در سال تحصیلی جدید با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین گودرزی مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی و خانم آشتیانی برگزار گردید.

در ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین گودرزی با اشاره به اساتید حاضر در جلسه اظهار داشت: بر اساتید حوزه لازم است در کنار تمام دروسی که تدریس می کنند،دو موضوع مهم را مد نظر داشته باشند: توان علمی و تفهیم استاد و اخلاق و معنویت.

در ادامه خانم آشتیانی استاد مدارس علمیه شهر اراک بیان کرد: جایگاه و نقش عالمان دینی بسیار رفیع و دقیق است و بر همه کسانی که استعداد و توانایی فراگیری علوم دینی را دارند لازم است که در صورت نیازِ جامعه در این عرصه قدم بگذارند و در امر یاریِ دین همت گمارند.

وی افزود: باید توجه داشت که می‌توان تمام نیازهای جامعه را از طریق واردات و به خدمت گرفتن نیروهای خارجی و... برآورده کرد؛ اما امر شناخت دین و استخراج احکام و قوانین اسلام و تعلیم و تبلیغ آن در سراسر جهان، تنها به کوشش دانش‌پژوهان و عالمان دین میسر می‌شود.

آشتیانی در پایان اضافه کرد: طلاب خواهر نیز باید برای تامین این امر تمام هم و غم خود را بگذارند و از هیچ تلاشی دریغ نکنند تا در پیشگاه امام عصر (عج) شرمنده نباشند.

جایگاه و نقش عالمان دینی بسیار رفیع و دقیق است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha