دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 16, 2024
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران استان یزد

حوزه/ استاندار یزد گفت: امروز در فضای مجازی، پاسخگویی به پرسش ها و شبهات در مورد دین، قرآن، انقلاب و نظام مقدس اسلامی از مسائل پر اهمیت است و مسئولین به حوزه های علمیه برای تکثیر عالمان دینی و ترویج معارف دین کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، مهران فاطمی استاندار یزد ظهر امروز در جمع مسئولان و خواهران حوزه علمیه خواهران، با تبریک آغاز سال تحصیلی و آرزوی رشد و تعالی طلاب در زمینه علم آموزی، تحقیق و پژوهش در علوم اسلامی گفت: در حقیقت حوزه های علمیه به آسانی تأسیس نشده و زحمات زیادی برای رشد و بالندگی آن انجام شده است.

وی، افزود: از اولین حوزه ها در عصر نبی مکرم اسلام (ص) تا حوزه چهار هزار نفره حضرت امام صادق (ع) و حوزه شیخ طوسی در بغداد و در نجف و متعاقب آن، احیای حوزه قم توسط آیت الله حایری میبدی مهرجردی تا عصر حاضر حوادث زیادی رخ داده است و از شهید اول و ثانی تاکنون هزاران شهید در راه ایجاد حوزه های علمیه جان خود را نثار کرده اند.

استاندار یزد ادامه داد: حضرت امام خمینی رحمت الله علیه می فرمایند در هر نهضت و انقلاب الهی و مردمی، علمای اسلام اولین کسانی بوده اند که بر تابوت جبینشان خون و شهادت نقش بسته است.

وی ابراز کرد: کدام انقلاب مردمی اسلامی سراغ دارید که علمای اسلام پیشکسوت نبوده و به دار آویخته نشده اند و اجساد مطهرشان بر سنگفرش های حوادث خونین شهادت نیفتاده است.

استاندار یزد، تصریح کرد: از قیام۱۵ خرداد و مدرسه فیضیه تا کوچه و خیابان و تا محراب مسجد و نماز جمعه و تا زندان های مخوف رژیم شاه و تا خطوط مقدم جبهه ها و میادین مین، خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق شهادت را گلگون کرده است.

فاطمی درباره اهمیت حفظ حوزه های علمیه تأکید کرد: حفظ میراث گذشتگان و تعمیق و گسترش و توسعه این میراث و نشر علوم اهل بیت (ع) که از سنت های علمای اسلام است از وظایف طلاب ماست.

وی اضافه کرد: امروز در فضای مجازی، پاسخگویی به پرسش ها و شبهات در مورد دین، قرآن، انقلاب و نظام مقدس اسلامی از مسائل پر اهمیت است و بر مسئولین فرض و واجب است که به حوزه های علمیه برای تکثیر عالمان دینی و ترویج معارف دین کمک کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha