دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 16, 2024
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران استان یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ با ۲ هزار ۷۶۱ نفر در مرکز استان و شهرستان ها شروع به کار خواهد کرد و از ۲۲ مدرسه در سطح استان در سطوح مختلف دو(کارشناسی) تا سطح سه (ارشد) و سطح چهار(دکترا) در حال فعالیت هستند و یک مدرسه دیگر نیز به زودی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد امروز در آیین بازگشایی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ مدارس علمیه خواهران استان که با حضور جمعی از بانوان حوزوی و علما در جوار مرقد امامزاده سید جعفر محمد(ع)یزد برگزار شد با تبریک آغاز سال تحصیلی به همه طلاب، اساتید و مدیران و کارکنان مدارس و نیز از آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و فاطمی استاندار مردمی یزد در همراهی و همکاری با حوزه های علمیه خواهران و علما و مسئولان حاضر در این نشست به خصوص استاد مظفر سالاری و تولیت آستان مقدس امام زاده سید جعفرمحمد علیه السلام تشکر و قدردانی کرد.

وی با قرائت آیه ۶۹سوره عنکبوت« وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا؛ و آنها که در راه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد، اظهارکرد: رمز موفقیت در این سوره در دو کلمه «جاهدوا» و «فینا» نهفته است و هر کس به جایی رسید از تلاش و کوشش اوست و اگر در راه خدا باشد دارای اجر و ثواب و در واقع عبادت است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، با قدردانی از تلاش های بانوان طلبه، بیان کرد: رسولُ اللّه صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم می فرمایند« العِلمُ خَزائنُ ومَفاتِیحُهُ السُّؤالُ، فَاسألُوا رَحِمَکُمُ اللّه‏ فإنّهُ یُؤجَرُ أربَعةٌ: السائلُ، والمُتَکلِّمُ، والمُستَمِعُ، والُمحِبُّ لَهُم؛ دانش خزائن و گنجینه ‏هاسـت و کـلـیدهای آن پرسش است؛ پس، خدایتان رحمت کند، بپرسید، که با این کار چهار نفر پرسشگر، پاسخگو، شنونده و دوستدار آنان اجر می‏‌یابند.»

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی توصیه کرد: شما اهل علم باید بتوانید آنچه را که مردم نمی دانند و در موضوعات مختلف سیاسی اجتماعی دچار شبهه شده اند پاسخ دهید.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه های علمیه خواهران استان اظهارکرد: در سازمان برنامه ریزی استان شش طرح مدون و به تصویب رسیده و در حال اجراست و حدود ۱۴ طرح دیگر در حال پیگیری است که در این راستا حوزه علمیه استان یزد رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: در یک سال گذشته، پانزده جلد کتاب در حوزه علمیه خواهران به چاپ رسیده است که از هفت جلد در این مراسم رونمایی شد و نیز ۲۰۰ مقاله پایانی، چهل پایان نامه و یک رساله و نیز ۱۰ مقاله چاپی در این مراکز انجام شده است.

کارگر شورکی، افزود: در یک سال گذشته ۲۶۱ نشست و کارگروه های مختلف در حوزه علمیه خواهران استان و نیز ۱۱۰ کارگاه و ۲۲ کرسی آزاداندیشی برگزار شده است.

وی، گفت: انتخاب ۶۴ طلبه برتر به عنوان طلاب طرح ناب، ۲۲ گروه تحقیقی، ۲۰ پایگاه بسیج،۱۴ گروه جهادی،۱۲ کانون قرآنی نورالثقلین و ۹ مرکز نیکوکاری با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) با جمع آوری چهار میلیارد تومان از دیگر فعالیتهای حوزه علمیه خواهران استان یزد به شمار می رود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار داشت: اجرای برنامه های دینی و فرهنگی توسط ۱۳۹ نفر طلبه خواهر به صورت ثابت و سیار در امامزاده ها و اماکن متبرکه در ایام عید نوروز از دیگر فعالیتها بوده است و امسال پنج گروه علمی در پنج مدرسه علمیه خواهران تشکیل خواهد شد و تاکنون دو هزار و ۸۵۱ نفر در حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد فارغ التحصیل شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با بیان اینکه امسال ۷۱۲ نفر متقاضی تحصیل در حوزه های علمیه خواهران بوده اند گفت: ۴۷۰ نفر در سطح دو، ۲۱۹ نفر در سطح سه و ۲۷ نفر در سطح چهار(دکترا) متقاضی تحصیل بوده اند که از این تعداد، ۳۷۲ نفر در سطح دو و ۲۲ نفر در سطح سه گزینش شده اند و تاکنون قبولی هشت نفر برای مقطع سطح چهار(دکترا)مسلم و مسجل شده است.

وی، اعلام کرد: حوزه علمیه خواهران در سال تحصیلی امسال با دوهزار ۷۶۱ نفر در مرکز استان و شهرستان ها شروع به کار خواهد کرد و از ۲۲ مدرسه در سطح استان، ۱۷ مدرسه در سطح دو و چهار مدرسه در سطح سه در حال فعالیت هستند و یک مدرسه دیگر نیز به زودی راه اندازی می شود.

وی خاطرنشان کرد: یزد بعد از قم، تهران و اصفهان، چهارمین استانی است که امکان تحصیل رایگان تا مقطع دکترا را برای حوزویان فراهم کرده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha