یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
حجت الاسلام علی جعفری معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی

حوزه / حجت الاسلام جعفری، با بیان اینکه ۱۲۰ هزار اثر قرآنی در جشنواره باران وحی شرکت کردند، گفت: ۸۰۰ اثر به مرحله کشوری راه یافت که از این تعداد ۳۰۴ اثر برگزیده شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام علی جعفری معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره باران وحی، تجلیل از برگزیدگان قرآنی که امروز در سالن همایش‌های مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، با بیان اینکه ۱۲۰ هزار اثر قرآنی در این جشنواره شرکت کردند، اظهار داشت: این دوره از مسابقات در ۱۵ رشته شامل تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، صحیح خوانی، اذان، دعاخوانی، صحت قرائت نماز و مفاهیم شامل فهم قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه، نقاشی، خوشنویسی و قصه گویی برگزار و شرکت کنندگان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سه گروه سنی برگزار شد، ابراز کرد: ۸۰۰ اثر به مرحله کشوری راه یافت که از این تعداد ۳۰۴ اثر برگزیده شده‌اند که جایزه برگزیدگان نیز از ۵ تا ۳۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی به تشریح اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: توانمندسازی قرآن آموزان جامعه هدف، انس و ارتقای دانش قرآنی مخاطبین و ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس به‌واسطه رقابت سالم در مسابقات از جمله اهداف این جشنواره است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، ابراز کرد: بیشترین تعداد برگزیده کشوری از نظر کیفی، به ترتیب از استان‌های اردبیل، خراسان رضوی، قم و خراسان شمالی و ار نظر کمی استان‌های تهران، یزد و سمنان می‌باشند و خراسان رضوی نیز از نظر کیفی ۲۴ نفر برگزیده شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت علمی برگزیدگان مسابقات قرآنی باران وحی، به‌عنوان مربی قرآن در کلاس‌های آموزش قرآن استفاده خواهد شد و اگر نیاز به کلاس تخصصی داشته باشند، هزینه‌ها توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha