یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
حجت الاسلام محسن کازرونی رئیس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کازرونی گفت: ما وظیفه داریم علاوه بر قرائت و تلاوت، در آیات قرآن تدبر داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محسن کازرونی رئیس هیات امنای کمیته امداد امام خمینی(ره)، امروز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره باران وحی، تجلیل از برگزیدگان قرآنی، با بیان اینکه قرآن کریم دل‌ها را موعظه می‌کند و فکر و مغز را متحول می‌کند، اظهار داشت: کینه و کفر و نفاق با قران برطرف می‌شود و هدایت کننده است و همچنین هزاران حقیقت در قرآن برای کسی که درس نخوانده، وجود دارد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم تجربه تاریخی است که زندگی بشریت را متحول کرد و این کتاب الهی برای بشر امروز پیام دارد، تصریح کرد: هر چه قدر می‌توانید با قران انس داشته باشید و این بد است که فقط در ماه رمضان قرآن بخوانیم.

عضو خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه امام رضا(ع) روزی ۱۰ جز قرآن تلاوت می‌کردند، یادآور شد: ما وظیفه داریم علاوه بر قرائت و تلاوت، در آیات قرآن تدبر نیز داشته باشیم.

وی تأکید کرد: بخش دیگر، تحقق مفاهیم قرآنی در جامعه است، قرآن از اقتصاد بدون ربا، از سرزنش بخل، از حرمت غیبت، تهمت و توجه به محرومین سخن می‌گوید.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که در آن قیام به قسط و عدل باشد و رفاه نسبی تقسیم شود، این جامعه قرآنی است، گفت: نمی‌شود تلاوت قرآنی داشته باشیم اما در جامعه آن عدل و قسط نباشد، توجه به تلاوت، ادب و تبعیت از آیات قرآنی لازم است.

وی یادآورشد: قرآن دستور به انفاق و دستگیری داده و کار کمیته امداد و هویت این نهاد نیز زاییده قرآنی دارد، مگر می‌شود در جامعه‌ای زندگی کنیم که عده‌ای دچار مشکل باشند و ما کاری انجام ندهیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha