شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
هفته وحدت

حوزه/ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته وحدت در خراسان رضوی با محوریت مساجد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سلطانی، صبح امروز شنبه(۲۴ شهریور ماه) در نشست هماهنگی اجرای برنامه های هفته وحدت در استان گفت: هفته وحدت امسال که از ۱۲ ربیع الاول تا ۱۷ ربیع الاول ادامه دارد، همچون سنوات گذشته با شور و شکوه بی نظیری برگزار می شود و امسال با شعار «هر مسجد، یک پایگاه تبلیغ»، مساجد به عنوان محور اصلی اجرای این رویدادها انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه شعار محوری امسال «وحدت امت اسلامی، نجات غزه مظلوم» است افزود: اغلب برنامه‌های هفته وحدت در اقصی نقاط استان بین مسلمانان اهل شیعه و سنت این استان در قالب جشن و حول محور روز میلاد پیامبر مکرم اسلام(ص) در مساجد برگزار می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: با عنایت به اینکه بزرگترین معجزه رسول رحمت قرآن است لذا برگزاری محافل قرآنی را نیز به عنوان یکی از اولویت های اصلی در این ایام قرار داده و انشاءالله ۱۸ محفل محوری انس با قرآن در مساجد مناطق تلفیقی استان با حضور قاریان بین المللی در هفته وحدت امسال برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین در مناطق مناطق تلفیقی که شاهد حضور شیعیان و اهل سنت در کنار هم هستیم ۱۵ نشست هم اندیشی بین ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلطانی گفت: علاوه براین شش محفل شب شعر وحدت با حضور شعرا وادبای استان در مراکز فرهنگی و مساجد سطح استان برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم تبیین ضرورت و مسئله وحدت توسط ائمه جماعات شیعه و سنی؛ اعزام ۵۰ مبلغ به مساجد و نمازهای جمعه اهل سنت و شیعه را نیز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته وحدت در خراسان رضوی اعلام کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: برخی برنامه های ویژه ای نیز برای ایام در نظر گرفته شده است که مهمترین برنامه این هفته، همایش۷۰۰ نفری با حضور علمای شیعه و سنی در مشهد با عنوان «اتحاد امت رسول الله (ص)، نجات غزه مظلوم» است که با حضور میهمانان خارجی و داخلی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha