شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
وزیر دادگستری

حوزه/ رحیمی گفت: امروز فلسطین و مردم مظلوم غزه باید محور وحدت همه مردم باشند و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی محور وحدت همه آزادگان عالم باشد و این رژیم کودک کش محاکمه و مجازات شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، امین‌حسین رحیمی امروز در سومین نشست وحدت اقوام، ادیان و مذاهب که در سالن امام علی علیه السلام ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در جامعه جهانی که نسل کشی و زندگی حیوانی بیداد می کند دنیا به این وحدت نیاز دارد،وحدت به این معنا نیست که ادیان و مذاهب دست از اعتقادات خود بکشند، بلکه وحدت این است که هر کدام از ادیان و مذاهب با اعتقادات خود در کنار هم برای رسیدن به یک هدف تلاش کنند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به وحدت نیازمند عناصری هستیم که محکم باشد و اگر حسن نیت و ایمان قلبی به وحدت داشته باشیم در بین ادیان و مذاهب مشترکات زیادی داریم که می تواند ریسمان وحدت باشد که از جمله آن ها اعتقاد به خالق هستی و توصیه های پیامبر الهی است.

وزیر دادگستری عنوان داشت: در بین مذاهب اسلامی علاوه بر توحید، وجود پیامبر اکرم، قرآن کریم و احترام به اهل بیت پیامبر و توجه به توصیه های آن ها مشترکات ماست و وحدت یک مسئله دست نیافتنی نیست بلکه یک الگویی دست یافتنی از آن را در دست داریم که ایران اسلامی قرن هاست این الگو را به نمایش گذاشته است و اقوام و ادیان و مذاهب به بهترین وجه در کنار هم زندگی می کنند و در این کشور اعتقادات به ادیان و مذاهب خود و توصیه بزرگان آن ها موجب وحدت شده است و کمتر کشوری را پیدا می کنید که چنین باشد، شهر ارومیه در این خصوص یک ایران کوچک و مثال زدنی است تمام این ها را در خود جای داده است.

وی تصریح کرد: وقتی رئیس جمهور ما تاکید به وحدت دارد، خود بزرگ شده این خطه است برای این که با وحدت زندگی کرده و ثمره آن را چشیده است و در قانون جمهوری اسلامی در اصل نوزده به آن توجه شده است و رنگ و نژاد و زبان سبب امتیاز نیست و در اصل بیستم نیز تاکید می کند که همه مردم یکسان در حمایت قانون قرار دارند.

رحیمی گفت: در برخی کشورها رنگ و قوم موجب تفرقه شده است که شما اخبار آن را می شنوید و در ایران اسلامی بحمدلله چنین چیزی وجود ندارد و باید مراقبت شود تا این وحدت خدشه دار نشود، نباید به هیچ وجه حرمت ادیان، اقوام و مذاهب شکسته شود و بارها رهبر انقلاب نسبت به رعایت این مهم تاکید فرموده اند و در قانون مجازات اسلامی نیز به توهین کننده مجازات کیفری تعیین شده است.

وی اضافه کرد: دشمنان ایران از این که ملت در کنار هم زندگی کنند ناراحت هستند و تلاش دارند تفرقه ایجاد کنند و باید هوشمندانه عمل کنیم و هر کس به ادیان، اقوام و مذاهب و بزرگان آن توهین کند و یا آن ها را به سخره بگیرد یک عمل مجرمانه انجام داده است و این جرم نیاز به شکایت خصوصی ندارد و دادستان باید آن را پیگری می کند.

وزیر دادگستری افزود: ما تلاش داریم امنیت قضایی را در کشور ارتقا دهیم و باید مردم بدانند که جایی وجود دارد که می توانند حق خود را بستانند و دستگاه قضایی بدون توجه به ادیان و مذاهب و اقوام حق و حقوق را استیفا می کند و قوه قضاییه برای همه ملت است و دولت و دیگر دستگاه ها نیز این گونه اند و شعار دولت چهاردهم هم وحدت و وفاق ملی است و دولت تلاش می کند این مسئله را بیشتر از گذشته مورد توجه قرار دهد.

وی تصریح کرد: امروز فلسطین و مردم مظلوم غزه باید محور وحدت همه مردم باشند و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی محور وحدت همه آزادگان عالم باشد و این رژیم کودک کش محاکمه و مجازات شود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha