یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
شبیر فیروزیان معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه / فیروزیان گفت: یکی از دلایل استقامت و روحیه مردم غزه بهره‌مندی آنها ار آیات قرآن است، فعالیت قرآنی در کشور تاب آوری مردم را در مسائل بالا می‌برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، شبیر فیروزیان معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره باران وحی، تجلیل از برگزیدگان قرآنی، اظهار داشت: یکی از مسائلی که باید پیرامون قران کریم به آن توجه شود، این است که مدیران فرهنگی اهتمام جدی به قرآن نداشتند زیرا فعالیت قرآنی را یک فعالیت راهبردی تلقی نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فعالیت قرآنی را در کشور یک فعالیت راهبردی می‌دانند، گفت: ایشان در اینباره تأکید دارند که، «فعالیت قرآنی یک امر راهبردی است و قرآن مملو از آیات امیدبخش است»، لذا مسئله امیدآفرینی یک موضوع راهبردی و مورد تاکید امام خامنه‌ای است.

فیروزیان، با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی به امید بخشی در جامعه اسلامی در عصر حاضر کمک شایانی می‌کند، ابراز کرد: قرآن کریم می‌فرماید: ملتی که به دنبال بهره مندی از آیات قرآن هستند، باید تکلیف خود با شیاطین عالم را مشخص کرده باشند، زیرا اگر در دل خود علاقه به شیاطین داشته باشند از قرآن بهره‌مند نمی‌شود و به بیان دیگر زمینه بهره‌مندی از آیات قرآن در کسانی که از شیاطین تبری می‌کنند، بسیار بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه زمینه بهره‌مندی از قرآن در اقشار محروم بسیار است، ادامه داد: یکی از دلایل استقامت و روحیه مردم غزه بهره‌مندی آنها ار آیات قرآن است، فعالیت قرآنی در کشور تاب آوری مردم را در مسائل بالا می‌برد، بنابراین باید تلاش کرد در فعالیت‌های هنری از قرآن بهره گرفت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha