یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
محمد حسنی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی گفت: هوانیروز همیشه مایه افتخار و دلگرمی ملت ایران اسلامی بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیین تجلیل از فعالان قرآنی پایگاه پنجم هوانیروز مشهد با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، حجت‌الاسلام‌ شعبانعلی صالحی‌نسب رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش، سرهنگ خلبان محمدرضا زارعی فرمانده پایگاه هوانیروز مشهد و جمعی از کارکنان این پایگاه امروز برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسنی در این مراسم اظهار داشت: هوانیروز همیشه مایه افتخار و دلگرمی ملت ایران اسلامی بوده و امروز هم که در زمان صلح قرار داریم، همچنان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در خدمت‌رسانی‌های مردمی به خصوص فوریت‌های پزشکی و امدادی نقش حیاتی دارد.

وی با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج)، یادآور شد: شما به معنای واقعی سربازان امام زمان(عج) هستید چرا که در دنیای امروز شما به‌عنوان شیعیان پای کار امام عصر(عج) هستید و مایه دلگرمی ولایت می‌باشید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: ۱۹ بهمن در تاریخ انقلاب اسلامی ناظر بر ۲ رویداد مهم بوده، رویداد اول که ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ رخ داد بیعت تاریخی همافران با امام خمینی(ره) بود و رویداد دوم نیز رژه گسترده هوایی و پیاده هوانیروز ارتش در ۱۹ تیر ۱۳۵۸ مصادف با اولین نیمه شعبان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در محضر امام خمینی(ره) بود که به عنوان یکی از روزهای بزرگ انقلاب اسلامی در تاریخ حماسی هوانیروز ثبت شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسنی ابراز کرد: در مورد رویداد نخست، اقدامات رسانه‌ای و تبلیغاتی زیادی صورت گرفته، اما به رویداد دوم آنگونه که باید پرداخته نشده است.

وی تصریح کرد: رژه نیروهای هوانیروز در حضور امام راحل بیانگر دو حقیقت است، اول اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به هوانیروز اطمینان دارند و دوم ولایت‌پذیری کارکنان هوانیروز از نایب امام زمان(عج).

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، با بیان اینکه امت اسلام در عصر غیبت امام زمان(عج) با چالش‌هایی مواجه است، اظهار کرد: یک شیعه با داشتن حسرتی از گذشته در دل و آرزویی نسبت به آینده بین درک کربلا و ظهور زندگی می‌کند و برای تحقق این آروز باید سرمایه‌گذاری کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسنی، با تاکید بر اینکه ظهور در کشور وجود، نفس و باطن پیش نیاز ظهور در کشور بیرون است، ابراز کرد: اگر ظهور در اندیشه رخ داد در عرصه اجتماعی نیز بروز خواهد کرد، بر همین اساس قبل از اینکه ظهور را برای بیرون بخواهیم باید برای درون بخواهیم.

وی تأکید کرد: اگر امامت امام عصر(عج) در درون من نمود پیدا کرد، موجب می‌شود تا این نور در جامعه تجلی داشته باشد که این روند با تقویت خودسازی که آن‌هم با انجام واجبات و ترک محرمات محقق خواهد شد، عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha