یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
کد خبر: 1183342
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به تاکید رهبر انقلاب نسبت به تربیت طلبه فاضل، متدین و انقلابی، گفت: طلبه باید در تحصیل جدی و کوشا باشد، چراکه با سلاح علم می‌توان قله‌ها را فتح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، مراسم افتتاحیه تحصیلی مدرسه علمیه «الامام علی‌بی موسی الرضا علیه‌السلام» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه دبیر شورای عالی و حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط مدیر این حوزه برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، ضمن بیان خاطراتی از محل مدرسه علی بن موسی الرضا علیه السلام، گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به تربیت طلبه فاضل، متدین و انقلابی در حوزه‌های علمیه تاکید ویژه‌ای دارند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به حدیث «العلم سلطان»، ابراز داشت: طلبه باید در تحصیل جدی و کوشا باشد، چرا که با سلاح علم می‌توان قله‌ها را فتح کرد.

وی به اهمیت خودسازی در دوران تحصیل طلبگی اشاره کرد و گفت: خودسازی و کسب فضائل معنوی از اصول هویت طلبگی است و به هیچ وجه نباید از آن غفلت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه در پایان حفظ و تقویت روحیه انقلابی را از ویژگی‌های طلبه تراز دانست و افزود: طلبه باید از حوادث و رخدادهای اطراف خود باخبر باشد و بینش سیاسی داشته باشد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی‌نژاد مدیر مدرسه «الامام علی‌بی موسی الرضا علیه‌السلام» ضمن خوش‌آمدگویی به اساتید و طلاب، به ایراد سخن پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha