یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران استان یزد

حوزه/ امام جمعه یزد گفت: حوزه های علمیه باید با تفکر و نوآوری در برنامه ریزی ها و فعالیت های تبلیغی، دین را خلاقانه به مردم عرضه کرده و به دنبال کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران استان یزد که در آستان امامزاده سید جعفر محمد علیه السلام برگزار شد، اظهار داشت: راه و مسیر طلاب و روحانیون باید راه امام زمان(عج) و هدف هدایت مردم و جامعه باشد و برای رسیدن به این هدف مهم ابتدا باید خودمان از هدایت برخوردار شده تا بتوانیم در جامعه اثرگذار باشیم.

وی افزود: خداوند متعال در آیه ۱۸ سوره زمر می فرماید «الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» مراد از یستمعون القول یعنی شنیدنی که همراه با تفکر و فهم باشد و لذا امام کاظم علیه السلام می فرماید این آیه همه بندگان را به تفکر و تعقل سفارش می کند.

امام جمعه یزد به سه اصل تدین، تفکر و تعقل اشاره کرد و گفت: یکی از رسالت های مهم حوزه های علمیه پیاده کردن سه اصل مهم تدین، تفکر و تعقل در جامعه است، با تدین روحیه الهی در افراد ایجاد و تقویت می شود، با تفکر است که انسان تمام برنامه ها و فعالیت ها را همراه با فکر و تأمل انجام می دهد و با تعقل است که انسان مسیر حق را از باطل تشخیص می دهد تا در مسیر زندگی دچار گمراهی نشود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد بیان داشت: حوزه های علمیه باید با تفکر و نوآوری در برنامه ریزی ها و فعالیت های تبلیغی، دین را خلاقانه به مردم عرضه کرده و به دنبال کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی باشند.

وی ادامه داد: مبلغین دین باید با حضور در مدارس، مساجد و خانه ها با ملایمت و مهربانی در مورد احکام دین و معارف الهی با مردم صحبت کنند و نباید در این راه کوتاهی و کم کاری داشته باشیم.

آیت الله ناصری با بیان خاطراتی از امام خمینی(ره) اظهار داشت: هنر حضرت امام(ره) این بود که اسلام و احکام الهی را در جامعه پیاده و اجرایی کرد.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) با اخلاق و رفتار خوب خود مردم عرب جاهلی را هدایت کرد ما نیز اگر بخواهیم در دل ها نفوذ کرده و جامعه را هدایت کنیم راهی جز علم آموزی و اخلاق نیک نداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha