یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
افتتاحیه سال تحصیلی جدیدحوزه علمیه خواهران بوشهر

حوزه/ وی انقلاب اسلامی در عصر حاضر را معجزه الهی دانست و افزود:  اگرما یک معجزه‌ای در این عصر می‌بینیم به اسم انقلاب اسلامی این معجزه حاصل حوزه علمیه است این انقلاب یکی از ثمرات و میوه‌های حوزه‌های علمیه بوده و وظیفه خطیر طلبه عصر انقلاب الان این هست که با امید به پیشرفت این انقلاب کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبراسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید با اشاره به اینکه بشر گمشده‌ای دارد هرچه که تلاش می‌کند برای این است که این گمشده را پیدا کند گفت: گمشده بشر چیزی نیست جز اینکه یک زندگی توأم با آرامش، یک زندگی در تکاپوی به سمت تعالی را داشته باشد.

وی افزود: بشر دنبال تعالی است. حکمت متعالیه ملاصدرا ازهمین باب است که مادر علوم که فلسفه است و در یک کلمه خلاصه می شود و آن چیزی نیست جز تعالی، حکمت متعالیه. یعنی حکمتی که انسان را می خواهد به تعالی برساند و همه بشر به دنبال این است که به تعالی برسد.

حجت الاسلام اسماعیلی بیان داشت: آیا تعالی در صنعت و یا در پیشرفت هایی که امروزه مشاهده میکنیم وجود دارد؟ خیر. تعالی درهیچ یک از این مسائل پیدا نمی شوند اینها ظاهر و پوسته یک تمدن هستند و روح تمدن چیز دیگر است و اگر آن روح وجود نداشته باشد هرچه که ظاهر تمدن ها باشکوه و این ارتباطات پیچیده‌تر باشد و پیشرفت‌های بشر بیش از اینکه هست بیشترهم بشود فایده ندارد.

وی تاکید کرد: باید روح یک تمدن در آن تمدن جاری باشد تا بشر به آن کمال، سعادت وبه تعالی خودش برسد و آن چیزی نیست جز آن سبک زندگی که افراد در آن تمدن زندگی می‌کنند و این سبک زندگی، انسان رو به سمت تعالی ببرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه گاهی ممکن است ظاهر یک تمدن با شکوه باشد اما انسان‌هایی که در آن تمدن تربیت می‌شوند عامل بقای تمدن هستند تاکید کرد: تمدن‌های زیادی بوده اند که با شکوه هم بوده و در دوران خودشان شاید پیشرفت های عجیب و غریبی که حتی الان ما وقتی آن پیشرفت‌ها را در عرصه‌های مختلف می بینیم، تعجب می‌کنیم که بشر آن روز به چنین پیشرفتی رسیده که آن بنای های بزرگ را به این دقت ساخته است اما هیچ یک باقی نماند و همه از بین رفتند.

وی عنوان داشت: روح تمدن، همین سبک زندگی است و متولی سبک زندگی اسلامی و الهی در جامعه، حوزه های علمیه هستند.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تنها وظیفه و رسالت حوزه که منحصر به فرد است چیزی نیست جز دریافت و ترویج سبک زندگی در جامعه، اظهار داشت: اگر ما رسیدیم به اینجا که سبک زندگی اسلامی-الهی را از متون فاخر دین دریافت کردیم و به جامعه انتقال دادیم این می شود رسالت حوزه و سبک زندگی که متولی جز حوزه‌های علمیه ندارد.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه مایه آرامش جامعه، پیشرفت و بقا جامعه هستند و جامعه متعالی در این است که سبک زندگی او سبک زندگی وحیانی باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر نقش حوزه علمیه درترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه را اساسی خواند و گفت: امکان ندارد تمدن اسلامی بدون حوزه علمیه شکل بگیرد حوزه های علمیه عامل بقا تمدن اسلامی می باشند. تمدن اسلامی بدون حوزه علمیه یا شکل نمی‌گیرد یا اینکه مثل قبلاً که مثلاً یک تمدنی شکل گرفته این تمدن هم از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید به طلاب مبنی براهتمام به تلاش برای ساخت تمدن نوین اسلامی گفت: وظایفی که حوزه‌های علمیه دارند نباید تو اولیات طلبگی، تو مسائل مختلف دارای مشکل باشیم اما با تمام مشکلاتی که وجود داشته تا اینجای کارخوب طی مسیر کرده ایم.

وی انقلاب اسلامی در عصر حاضر را معجزه الهی دانست و افزود: اگر ما یک معجزه‌ای در این عصر می‌بینیم به اسم انقلاب اسلامی این معجزه حاصل حوزه علمیه است این انقلاب یکی از ثمرات و میوه‌های حوزه‌های علمیه بوده و وظیفه خطیر طلبه عصر انقلاب الان این هست که با امید به پیشرفت این انقلاب کمک کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ادامه داد: با وجود مشکلاتی که قبلا بیش از این بوده است یک میوه‌ای به اسم میوه انقلاب اسلامی و بعد نظام اسلامی و حرکت به سمت حکومت اسلامی شروع شده است و قطعاً همینطور که حوزه علمیه توانست انقلاب اسلامی رو به پیروزی برساند همین حوزه علمیه خواهد توانست تمدن اسلامی را هم بوجود بیاورد و مسیری که دارد طی می‌شود این مسیر بسیار امید بخشی است.

وی در پایان اظهار داشت: انقلاب اسلامی، مسیری است که آزادگان جهان به آن دل بسته اند. امروز استکبار جهانی در ضعیف‌ترین حالات ممکن حیات خودش دارد به سر می‌برد. امروز تمدن غرب رو به افول است و این حاصل همین مجاهدت‌ها، همین زحمات و تلاش‌های حوزه‌های علمیه و مردم در کنارهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha