سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
اختتامیه نشست ملی شهید دارایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: روشی که دین اسلام برای حفظ کرامت انسانی به کار برده که در بین مردم باعث تحول شد، تبین و روشنگری است که حقایق را برای مردم تبیین کردند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدقمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز در مراسم اختتامیه نشست ملی شهید دارایی، در جمع منتخبان که از سراسر کشور در سالن همایش آستان قدس رضوی گردهم آمده بودند، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) دارای ویژگی‌های منحصر به فرد انسانی بودند که با حضور خود در میان اعراب جاهلیت با اخلاق فردی و اجتماعی این جامعه را دگرگون کردند.

وی افزود: پیامبراکرم(ص) جامعه ضعیفی را تحویل می‌گیرند که در نهج البلاغه حضرت علی(ع) عصر جاهلیت را این گونه توصیف می‌کنند که حتی برای تهیه آب سالم نیز تلاش نمی‌کردند و همان آب آلوده را می‌خوردند.

وی یادآور شد: حضرت محمد(ص) با حضور در چنین جامعه‌ای تحول ایجاد می‌کنند و پیشرفت‌های چشم گیری را رقم می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) صرفا با معجزه به حل مسائل و مشکلات نمی‌پرداختند، ابراز کرد: روشی که دین اسلام برای حفظ کرامت انسانی به کار برد که در بین مردم باعث تحول شد، تبیین و روشنگری است، به نحوی که حقایق را برای مردم تبیین کردند.

وی اضافه کرد: پیامبر(ص) در همان مدت زمان کوتاه رسالت خود، در آن جامعه، با تکیه به آیات الهی و تحول آفرینی، روشنگری و بیان حقایق، جامعه عصر خود را متحول کردند.

وی خطاب به فعالان حاضر در این نشست که در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهرها و محله‌ها به رفع مشکلات مردم مشغول هستند، خاطرنشان کرد: لازمه پویایی و حرکت در جامعه، روشنگری است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به اهمیت تبیین و روشنگری در عرصه‌های داخلی و بین الملل، ابراز کرد: تبیین اساس برنامه راهبردی اسلام است، امروز برای مبارزه بین المللی با رژیم غاصب اسرائیل با تبیین برای دولت مردان و سیاست مداران و مردم جوامع مختلف می‌توان از مردم غزه در برابر جنایت‌های اسرائیل حمایت بیشتری کرد.

وی تصریح کرد: حرکت‌های بزرگ تحول آفرین، نباید همیشه در حد یک کار مفید فرهنگی از آن یاد کرد، آرمان این رشد و تحول باید به پیشرفت تمدن اسلامی کمک کند و به سمت رشد انسانیت و مهدویت سوق دهد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha